Niedawno odbyło się spotkanie menadżerów ze 120 firm dostarczających podzespoły do produkcji aut. Wiadomo również, że głównym zakładem produkcyjnym nowego Golfa pozostanie fabryka w Wolfsburgu. Marka zainwestuje 1,8 mld euro w projektowanie, badania i produkcję nowego modelu, który od zawsze był bardzo ważny dla niemieckiego koncernu.
Golf mk VII
W fabryce w Wolfsburgu każdego dnia powstaje ponad 2 tys. samochodów z rodziny Golfa. Zostanie ona głównym miejscem produkcji tego kompaktowego modelu. Za niecałe 1,5 roku (marka podkreśla, że za 75 tygodni) w tym zakładzie z taśmy produkcyjnej zjedzie Golf ósmej generacji. Aktualny model jest sprzedawany w 108 krajach na całym świecie.
Wespół w zespół
W ramach "Value Sourcing" Volkswagen włącza dostawców podzespołów w proces powstawania samochodu już na wczesnym etapie prac. Stąd obecność 180 menadżerów ze 120 firm na oficjalnym spotkaniu dotyczącym nowej generacji Golfa. Firmy rywalizując między sobą wnoszą do projektu swoje pomysły. Ralf Brandstätter, członek zarządu ds. zaopatrzenia stwierdził: "Jest to dowód dużej wzajemnej lojalności, fakt ten buduje między nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizację projektu".
Zobacz: Volkswagen Golf po liftingu - poprawić i nie zepsuć
Nowy Golf, tak jak jego poprzednie generacje, będzie spełniał wymagania klientów w zakresie stylistyki, oszczędności silników, emisji CO2, komfortu i niezawodności. Karlheinz Hell zarządzający rodziną modeli Golfa powiedział: "Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa".