W środę 25 stycznia po godzinie 18-tej w Lubiczu Dolnym (woj. kujawsko-pomorskie) doszło do karambolu. Wśród kilku rozbitych pojazdów znalazły się dwa auta użytkowane przez Żandarmerię Wojskową. W jednym z samochodów jechał Antoni Macierewicz, który wracał z Torunia, ze spotkania w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej.
Zobacz też: Macierewicz z Volkswagena przesiadł się na Mercedesa
Szef MON jechał jednym z najnowszych aut należących do rządowej floty. W połowie 2016 roku w ręce BOR trafiło 20 fabrycznie nowych BMW 750Li xDrive, zamówionych w drodze przetargu. Właśnie w takiej wartej około 380 tys. zł limuzynie, użytkowanej obecnie przez Żandarmerię Wojskową, miał wypadek Antoni Macierewicz. Ministrowi w wyniku kolizji z innymi pojazdami nic się nie stało. Po tym zdarzeniu przesiadł się do innego auta i pojechał dalej. Ranny został jeden z funkcjonariuszy znajdujący się prawdopodobnie w obstawiającym kolumnę BMW X5, które najechało na tył limuzyny. Całe zdarzenie zostało zakwalifikowane jako kolizja. Sprawę bada teraz żandarmeria wojskowa.
.
BMW 750Li xDrive
Limuzyna BMW 750Li xDrive to nowość w klasie reprezentacyjnych limuzyn. Auto jak mówi oznaczenie w nazwie, jest odmianą przedłużoną, liczącą ponad 5 metrów długości. Pod maskami wszystkich 20 limuzyn w rządowej specyfikacji pracują silniki benzynowe V8 o mocy 460 KM. Moc trafia na cztery koła za sprawą napędu xDrive i zautomatyzowanej skrzyni biegów. BMW 750Li xDrive rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i osiąga maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).
Sprawdź: BMW serii 7 z czterema sprężarkami ma rewelacyjne osiągi
W każdym z 20 rządowych BMW 750Li xDrive, można m.in. znaleźć takie elementy wyposażenia wpływającego na wygodę: skórzaną tapicerkę, wentylowane fotele, lodówkę na napoje, systemy umożliwiające odtwarzanie DVD, odbiorniki telewizji cyfrowych, gniazdka elektryczne dla pasażerów tylnej kanapy, czterostrefową klimatyzację automatyczną z filtrem czystości powietrza, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu i z tyłu, czy samopoziomujące się zawieszenie.