Nieco przedłużona odmiana popularnej "jedynki" to wyjście naprzeciw rynkowym oczekiwaniom. Pokazana podczas Guangzhou Auto Show 2015 wersja studyjna w niczym nie przypomina BMW Serii 1. Auto zostało zaprojektowane od nowa i wygląda trochę jak pomniejszona Seria 3. Krzywizny karoserii pokrytej lakierem lakierem Liquid Metal Bronze, w połączeniu z LED-owy oświetleniem przedstawiają się fenomenalne. Całość dla uzyskania wzmocnionego efektu wow, postawiono na 20-calowych felgach.
Przeczytaj też: BMW M2 Coupe: debiut długo wyczekiwanego M
Wnętrze odnosi się do projektów obecnych w produktach bawarskiej marki. Zastosowano w nim jednak kilka fajerwerków w postaci ciekawego podświetlenia fragmentów deski rozdzielczej, konsoli i boczków drzwiowych. Technologia prezentowania różnych informacji i dostępu do multimediów, oparta jest o 8,8-calowy ekran, wyświetlacz przezierny nad kierownicą i elektroniczny zestaw zegarów.
Pojazd został zaprezentowany w Chinach nie bez powodu. Prawdopodobnie model ten w odmianie produkcyjnej może trafić tylko na tamtejszy chłonny rynek. Szczegóły co do planów związanych z tym pojazdem nie są jednak jeszcze znane. BMW nie podało też żadnych informacji na temat platformy, o jaką oparto ten projekt, ani o jednostce napędowej. Nie wiadomo więc, czy napęd trafia na koła tylne, czy jedynie na oś przednią, jak to się ma w przypadku Serii 2 Active Tourer.