Ekologiczna wersja X5 wyróżnia się na tle standardowej X-piątki charakterystycznymi akcentami na karoserii w niebieskim kolorze, jednoznacznie kojarzącymi się z energią elektryczną. Pojawią się one na grillu, wlotach powietrza, czy tylnym zderzaku. Na dachu zamontowano inne relingi, a 21-calowe obręcze zaprojektowane w specjalnym aerodynamicznym wzorze. W przednim nadkolu pod klapką ukryto gniazdko do ładowania.
>>> Niemcy pokazali nowe BMW M4 - ZDJĘCIA <<<
Do napędu wozu służy czterocylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo, współpracujący z elektryczną jednostką generującą moc 70 kW (95 KM). Zestaw ten pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Uzupełnieniem zestawu jest akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą bagażnika. Gdy zapas energii zostanie wyczerpany, doładowanie można wykonać ze standardowego gniazdka dostarczanego przez BMW modułu Wallbox, czy z publicznej stacji ładowania.
Według informacji podanych przez BMW, prototypowe X5 eDrive potrafi przejechać do 30 kilometrów wyłącznie korzystając z napędu elektrycznego, przy ograniczeniu prędkości jazdy do 120 km/h. Firma obiecuje, że zużycia paliwa przy statycznej jeździe to zaledwie 3,8 l/100 km, a emisja wynosi poniżej 90 gramów CO2 na kilometr.