Nowe BMW i3 (94 Ah) wyróżnia się akumulatorem o znacznie większej pojemności. Większa gęstość energii ogniw litowo-jonowych daje pojemność 33 kWh. Umożliwia to zwiększenie zasięgu w cyklu NEDC o ponad 50 procent. Zamiast 190 km można teraz pokonać 300 km. W codziennej eksploatacji, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych i korzystaniu z klimatyzacji lub ogrzewania, możliwy jest zasięg do 200 km na jednym ładowaniu.
Osiągi hybrydowego synchronicznego silnika elektrycznego o mocy 125 kW/170 KM pozostały niemal niezmienione. BMW i3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Co ciekawe BMW i3 jest najbardziej sportowym i jednocześnie najbardziej oszczędnym samochodem elektrycznym w swoim segmencie.
Przeczytaj też: TEST BMW X4 35d xDrive: wielowątkowy miks
Oferowane od ponad dwóch lat BMW i3 (60 Ah) z akumulatorem o pojemności 60 Ah pozostaje w ofercie. Obie wersje akumulatorowe będą też nadal oferowane w wariancie z Range Extenderem, czyli z 2-cylindrowym silnikiem benzynowym, który podczas jazdy utrzymuje stały poziom naładowania akumulatora, zapewniając dodatkowe 150 km zasięgu.
Wraz z wprowadzeniem BMW i3 (94 Ah), bawarska marka oprócz dodatkowych opcji wyposażenia oferuje również nowe, mocniejsze stacje ładowania do przydomowych garaży. Poza tym dzięki modularnej i elastycznej konstrukcji BMW i3, klienci mogą doposażyć pierwszą generacją akumulatorów (60 Ah) w nowy typ baterii (94 Ah).