Plany produkcji BMW i8 Spyder zostały już zatwierdzone przez Bawarskiego producenta. Auto najpewniej trafi do oferty marki w 2015 roku. Pojazd pokazany w wersji koncepcyjnej podczas Salonu Samochodowego Pekin 2012, w odmianie przeznaczonej do sprzedaży, nie powinien się zbytnio różnić stylistyką od coupe. Wygląd sylwetki pozostanie na wskroś sportowy, a charakterystycznym elementem będzie jedynie brak dachu.
Przeczytaj: Elektryczne BMW i3 strzałem w dziesiątkę. Chętnych na jazdy testowe jest za dużo!
Auto typu plug-in hybrid, łączące wyjątkowo lekkie, aerodynamicznie nadwozie z najnowocześniejszą technologią BMW eDrive, otrzyma ten sam zespół napędowy. Auto wprawi w ruch 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1.5-litra TwinPower Turbo o mocy 231 KM, współpracujący z jednostką elektryczną o sile 131 KM. Moc napędowa zestawu przekazywana będzie na cztery koła. W odmianie coupe auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Charakterystyczna architektura i wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak aluminium i włókna węglowe, pozwoliły na osiągniecie masy wynoszącej 1490 kg.
Do wozu mogą trafić nowoczesne reflektory Laser Light. Technika ta ma być odpowiedzą BMW na światła Audi Matrix LED. Laser Light ma dwukrotnie większy zasięg od standardowych lamp, a światło pięciokrotnie jaśniejszą barwę. Co więcej, urządzenie jest lżejsze od tych stosowanych obecnie przez BMW, energooszczędne, a światło łagodniej traktuje ludzki wzrok. Technika Laser Light generuje strumień świetlny o wartości 170 lumenów z jednego wata mocy.