Na początku tej wiadomości z pewnością każdego najbardziej interesuje zastosowany napęd i osiągi. BMW M2 Coupe otrzymało rzędowy 6-cylindrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem, który generuje moc 370 KM (przy 6500 obr./min.) i 500 Nm przy funkcji overboost (standardowo 465 Nm). W połączeniu z opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnią M DCT, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 s, a Północna Pętla słynnego toru Nurburgring jest pokonywana w czasie 07:58 min. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Silnik tradycyjnie jest umieszczony z przodu, a napęd trafia tylko na tył.
Zobacz: BMW M4 GTS: pierwsze seryjne auto z diodami typu OLED
BMW Motorsport sporo zmieniło w wyglądzie zewnętrznym. Na tle zwykłe "dwójki" całkiem inne są zderzaki z pokaźnymi wlotami powietrza i osłonami ochronnymi, błotniki zyskały poszerzenia, przy czym na przednich zainstalowane zostały charakterystyczne skrzela. Z tyłu wyróżnia się dyfuzor z dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego. W nadkola wkomponowano 19-calowe aluminiowe obręcze z oponami Michelin Pilot Super Sport. Dopracowane zawieszenie wykorzystuje fragmenty z większego M3. Jest aktywny, sterowany elektronicznie dyferencjał tylnej osi, bardziej wydajny układ hamulcowy, czy elektryczne wspomaganie kierownicy o dwóch trybach pracy.
BMW M2 Coupe pojawi się w sprzedaży wiosną 2016 roku.