Pakiet M Performacne to karbonowe elementy takie jak: lotki pod przednim zderzakiem, osłona grilla, wyloty powietrza na przednich błotnikach, obudowy lusterek, tylne spojlery przy progach, listwa na klapie bagażnika oraz dyfuzor zderzaka tylnego. Prezentowana wersja MotoGP dostała jeszcze odpowiednie malowanie i oświetlenie ostrzegawcze. W nadkola wstawiono lekkie felgi pomalowane na złoto, obute w opony Michelin Cup.
Zobacz też: BMW M5 Pure Metal Edition: 600 KM w sedanie
Wnętrze ro również więcej sportowego charakteru, gdzie króluje włókno węglowe i elementy z Alcantary. Wersja przystosowana do spełniania warunków pojazdu bezpieczeństwa, otrzymała dodatkowo wzmocnienie kabiny specjalną konstrukcją rurową, a sportowe fotele wymieniono na wyczynowe kubełki wyposażone w szelkowe pasy bezpieczeństwa. Wisienką na torcie wersji M Performacne jest zestaw sportowego zawieszenia (8 mm obniżenia względem standardowego M2, + dodatkowa regulacja prześwitu o 20 mm z poziomu samochodu). Jest też wyczynowy układ wydechowy.
BMW M2 Coupe do napędu wykorzystuje rzędowy 6-cylindrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem, który generuje moc 370 KM (przy 6500 obr./min.) i 500 Nm przy funkcji overboost (standardowo 465 Nm). W połączeniu z opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnią M DCT, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Silnik tradycyjnie jest umieszczony z przodu, a napęd trafia tylko na tył.