BMW M340i xDrive napędzane jest przez nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy 3.0 o mocy 374 KM. Generuje on o 48 KM więcej od najmocniejszego silnika wykorzystywanego w poprzedniej serii 3. Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo, a benzyna trafia do cylindrów pod ogromnym ciśnieniem aż 350 barów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm, a auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s – pół sekundy szybciej niż topowy model poprzedniej generacji BMW serii 3.
Nie tylko moc
BMW od zawsze kładło duży nacisk na parametry techniczne swoich pojazdów. Liczą się nie tylko osiągi i przyspieszenie, ale także zwinność, precyzja, dynamika na zakrętach, hamowanie – wszystko musi tworzyć idealną całość. Nowe wcielenie sportowej „trójki” ma nisko umieszczony środek ciężkości (zawieszenie zostało obniżone o 10 mm), zoptymalizowaną masę, dobrze rozłożony nacisk na osie, a także większą sztywności karoserii i mocowań zawieszenia. Wszystko po to by elegancka limuzyna miała jeszcze bardziej sportowy charakter.
Stylistyka sportowca
Kształt przedniego pasa, linia progów i pas tylny, nie mają jedynie ładnie wyglądać, ale przede wszystkim optymalizować dopływ powietrza chłodzącego i aerodynamikę. Z przodu pojawił się siatkowy grill atrapy chłodnicy BMW, a z tyłu spojler w kolorze karoserii. Lusterka, listwy wlotów powietrza, charakterystyczne „nerki” i trapezowe końcówki rur wydechowych zostały pomalowane na metalizowany odcień Cerium Grey.
Na bogato w standardzie
Standardowe wyposażenie BMW M340i xDrive Limuzyna zawiera takie elementy jak sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy M, sportowe hamulce M oraz 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.
W modelu M340i xDrive znalazła się 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z większym przeniesieniem mocy na tył. Krótkie przełożenia niższych biegów poprawiają przyspieszenie, a kierowca może także korzystać z funkcji Launch Control. Nie zabrakło także łopatek do ręcznej zmiany biegów.
Inteligentny napęd na cztery może pochwalić się adaptacyjnym rozdziałem mocy pomiędzy przednią i tylną oś. Większa transmisja napędu na tył zwiększa zwinność w zakrętach, a także sprzyja typowym dla BMW wrażeniom z jazdy, szczególnie w trybach SPORT i SPORT+.
BMW M340i xDrive Limuzyna jest standardowo wyposażone w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni zmienna szpera tylnej osi wyraźnie zwiększa trakcję, stabilność i zwinność pojazdu.
Stylistyka i wyposażenie
Wewnątrz samochodu pojawią się sportowe fotele z tapicerką M z Sensateku i alcantary, antracytowa podsufitka BMW Individual, skórzana kierownica M z łopatkami zmiany biegów oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon. Jak na auto z XXI wieku przystało, zegary będą w pełni cyfrowe.
BMW M340i xDrive Limuzyna wejdzie do europejskiej sprzedaży w lipcu 2019 r.