BMW M4 CS: mocniejsze, lżejsze i szybsze M4

2017-04-24 12:59

BMW M4 stało się jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej drapieżne. Producent samochodów z Bawarii dopisał do nazwy modelu literki CS, wzmocnił silnik o dodatkowe 29 KM i 50 Nm, a w tylnych lampach zespolonych zastosował technologię OLED (organiczne diody świetlne LED).

BMW M4 CS jest modelem uplasowanym pomiędzy wersją M4 ubraną w Competition Package, a wyczynową wersją M4 GTS. Benzynowa jednostka o pojemności 3.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, dostarcza 460 KM mocy oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (standardowe M4 legitymuje się mocą 431 KM i 550 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h trwa w tym aucie 3,9 sekundy (o 0,3 sekundy krócej niż w M4 Competition Package), a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h.

Zobacz też: Rodzina BMW serii 4 przeszła lifting 2017 - WIDEO

Aby uzyskać tak dobre przyspieszenie, rzędowy 6-cylindrowiec został połączony z dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach, a sam samochód odpowiednio schudł. BMW M4 CS jest lżejsze o 32 kilogramy od standardowego BMW M4 Coupe. Na karoserii oraz we wnętrzu pojawiło się sporo elementów z włókna węglowego. W zrzuceniu wagi pomogło też zastosowanie klimatyzacji jednostrefowej oraz lżejszego zestawu audio.

Inżynierowie z Monachium popracowali jeszcze nad aerodynamiką, sztywniejszym zawieszeniem i wydajniejszym układem hamulcowym. Odpowiednio szybkie wytracanie prędkości zapewniają karbonowo-ceramiczne tarcze oraz 6-tłoczkowe zaciski na przedniej osi. Z tyłu pracują 4-tłoczkowe zaciski. Lekkie felgi z przodu mają rozmiar 19 cali, a na tył trafiły obręcze 20-calowe.

BMW M4 CS będzie kosztować w Niemczech 116 900 euro (blisko 500 tys. zł). Samochody trafią do klientów w połowie 2018 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku