BMW M GmbH przedstawia nową odsłonę BMW M5. Silnik V8 o pojemności 4.4 litra z technologią BMW M TwinPower Turbo to prawdziwy mocarz. W M5 moc wynosi dokładnie 600 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W bardziej radykalnym M5 Competition moc została podniesiona do 625 KM. Wyposażenie standardowe obejmuje 8‑stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym. M5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a po 11,1 s wskazówka prędkościomierza dochodzi do 200 km/h. Mocniejsze M5 Competition wykonuje oba zadania jeszcze szybciej: 100 km/h osiąga w czasie 3,3 s, a 200 km/h w czasie 10,8 s.
Testowaliśmy: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
W M5 Competition zainstalowano nowe amortyzatory z BMW M8 Gran Coupe (pisaliśmy o tym aucie tutaj - ZOBACZ) oraz nowe zestrojenie układu jezdnego. Zmiany te sprawiły, że sportowy sedan ma jeszcze lepsze prowadzenie i właściwości jezdne podczas jazdy na limicie, a jednocześnie zwiększają komfort jazdy. BMW M5 Competition jest w porównaniu z BMW M5 o 7 mm niższe i ma specyficzne modyfikacje zawieszenia. Zestrojenie dostosowane do zwiększonej mocy jest szczególnie efektywne na torze wyścigowym.
Wartości zużycia paliwa i emisji CO2, zużycia energii i zasięgu zostały ustalone na podstawie nowego cyklu testowego WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane. BMW M5 oraz M5 Competition w cyklu mieszanym zużywa 10,6-10,5 l/100 km (emisja CO2 w cyklu mieszanym 242-239 g/km).
Nowy wygląd
Unowocześniona atrapa chłodnicy BMW sięga tak jak w BMW serii 5 niżej w zderzak, a chromowana, jednoczęściowa teraz ramka otacza obie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi listwami i znaczkiem M. Nowy pas przedni ma bardziej wyrazisty kształt i większe boczne wloty powietrza. Duży centralny wlot powietrza ma kształt sześciokąta i mieści chłodnicę oleju oraz czujnik radarowy aktywnego regulatora prędkości (ACC).
Zwężające się w stronę atrapy chłodnicy światła w kształcie litery L dynamicznie uzupełniają nowo zaprojektowane diodowe reflektory przednie. Nowa opcja BMW Individual Shadow Line nadaje diodowym reflektorom adaptacyjnym i reflektorom laserowym BMW dodatkowy ciemny akcent. Diodowe lampy tylne są teraz trójwymiarowo uformowane, a ich wzór świateł stanowi nową interpretację typowego dla BMW kształtu L.
Poprawiona obsługa
We wnętrzu także zaszły zmiany. Przekątna centralnego monitora zwiększa się do 12,3 cala i zapewnia jeszcze lepszy wgląd w szeroki zakres funkcji systemów dynamiki jazdy i BMW M xDrive. Nowa koncepcja obsługi z dwoma przyciskami na konsoli środkowej zaczerpnięta została z BMW M8. Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. BMW M5 Competition ma również tryb TRACK, który zapewnia purystyczne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Testowaliśmy także: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM - TEST, OPINIA
Nowością jest kolor szary Brands Hatch i czerwony Motegi metalizowany oraz lakiery BMW Individual niebieski tanzanit II metalizowany, czerwony awenturyn II metalizowany i matowy mroźny bazalt metalizowany. Szampański kwarc metalizowany jest teraz oferowany jako szary alwit metalizowany. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są teraz również znane z BMW M8 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze Orbit Grey. W standardowych hamulcach M z pływającymi tarczami zaciski lakierowane na niebiesko są teraz dostępne również w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.