BMW M8 Gran Coupe to bardzo charakterystyczny, ekstrawagancki i luksusowy samochód sportowy o wybitnych osiągach. Intensywne wrażenia z jazdy tym wyczynowym samochodem można doświadczać na czterech pełnowymiarowych fotelach. Auto jest w sumie 5-osobowe, natomiast trzecie tylne miejsce przewidziano do użytku na krótkich dystansach. Rozstaw osi jest o 200 mm dłuższy niż w dwudrzwiowych modelach BMW M8.
Przeczytaj: To największe i najprzestronniejsze BMW jakie zbudowano. BMW X7 40i xDrive Steptronic 8 - TEST, OPINIA
Oryginalna stylistyka karoserii ma cechy typowe dla rodziny M: duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, tylny spojler i tylny zderzak z elementami dyfuzora oraz podwójne końcówki rur wydechowych. Auto może pochwalić się również takimi cechami jak: minimalizowana masa karoserii i układu jezdnego, zoptymalizowana sztywność, karbonowy dach, niski środek ciężkości, szeroki rozstaw kół, precyzyjnie dostrojona aerodynamika.
Ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: światła laserowe BMW, fotele sportowe M, wyświetlacz Head-Up BMW M, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania.
Potężna moc
BMW M8 Gran Coupe jest napędzane przez silnik V8 o pojemności 4.4 litra z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Moc wynosi 600 KM natomiast maksymalny moment obrotowy 750 Nm. M8 Competition legitymuje się podwyższoną mocą do 625 KM. Producent informuje, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 10,7-10,5 l/100 km, a emisja CO2 244‑240 g/km.
Testowaliśmy: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
Sportowy układ wydechowy gwarantuje emocjonujące brzmienie, a 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic, przekazująca ogromne siły na jezdnię poprzez napęd na cztery koła M xDrive, jest gwarancją piorunujących osiągów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w 3,3 s, a w odmianie Competition w 3,2 s. Zoptymalizowana trakcja i dynamika gwarantowana jest dzięki powiązaniu napędu z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Możliwe jest większe przeniesienie napędu na tylną oś dzięki trybom 4WD, 4WD Sport i 2WD z pełnym napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
Układ chłodzenia i smarowania przystosowano do jazdy na torach wyścigowych. Układ jezdny M zawiera elektrycznie sterowane amortyzatory. Ponadto wyposażenie zawiera układ kierowniczy M Servotronic, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic, zintegrowany układ hamulcowy o zoptymalizowanej dynamice i specjalnej konfiguracji M, dwa ustawienia czułości pedału: komfortowe i bardziej bezpośrednie. W kokpicie zagościł nowy przycisk konfiguracji z bezpośrednim dostępem do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji ustawień kierowcy aktywowane są przyciskami M na kierownicy. Kierowca BMW M8 Competition Gran Coupe ma do dyspozycji tryby: ROAD, SPORT i TRACK.