Paul Walker był wielkim miłośnikiem szybkich i mocno limitowanych egzemplarzy. Jego kolekcja z każdym kolejnym filmem rosła, jednak po tragicznym wypadku w 2014 roku wszystkie auta zostały bez właściciela. Wśród wspaniałych aut można wyróżnić np. kultowego Nissana Skyline, Forda Bronco i Mustanga, a także Chevroleta Chevelle z 1964 roku. Aktor gustował również w niemieckiej motoryzacji, czego przykładem jest fakt, że był właścicielem takich aut jak Audi S4 z 2000 roku, dwóch BMW E30 oraz pięciu BMW E36 - jeden z nich właśnie znalazł nowego właściciela.
Sprawdź: 21 aut z kolekcji Paula Walkera trafi na aukcję. Są wśród nich prawdziwe perełki
Mowa o mocno limitowym E36 M3 w wersji Lightweight, czyli dzisiejszego odpowiednika CSL (Coupe Sport Leichtbau, czyli Lekkie Sportowe Coupe), których w 1995 roku niemiecki koncern wyprodukował zaledwie 126 sztuk — wszystkie trafiły na amerykański rynek. Egzemplarz Paula Walkera miał jedynie 7,4 tys. kilometrów przebiegu, co w połączeniu ze świetnym stanem technicznym sprawiło, że auto zostało sprzedane za kwotę 350 tys. dolarów (ok. 1,5 mln złotych).
Zawodnik wagi lekkiej
Jak sama nazwa wskazuje, wariant charakteryzuje się zredukowaną względem "zwykłego" M3 wagą o 90 kilogramów (1350 kg). W celu zmniejszenia wagi i tym samym poprawienia osiągów producent wymienił poszycia drzwi na aluminiowe, usunął część wygłuszeń oraz znaczną część wnętrza wykończył włóknem węglowym. To jednak nie wszystko, ponieważ potencjalni nabywcy nie mogli liczyć na skórzaną tapicerkę, szyberdach, klimatyzację, a nawet radioodtwarzacz, choć instalacja do podłączenia radia i głośników znajdowała się w aucie. Spory udział w obniżeniu masy miały także lekkie, 17-calowe felgi BMW Motorsport.
Jedyne w swoim rodzaju
Tak limitowany wariant musiał wyróżniać się znacznie bardziej od całej reszty, dlatego nadwozie dostępne wyłącznie w kolorze białym zostało ozdobione naklejkami w charakterystycznej kolorystyce BMW M. Oprócz tego nadwozie otrzymało duży tylny spoiler.
Osiągi
Za napęd odchudzonego M3 odpowiada 3-litrowa, rzędowa "szóstka" o mocy 243 KM, natomiast za przenoszenie napędu na tylną oś odpowiedzialna była 5-biegowa skrzynia manualna ze zmienionym przełożeniem. Według parametrów podanych przez producenta "trójka" wagi lekkiej przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 233 km/h. Dzisiaj takie osiągi pewnie na nikim nie robią wrażenia, jednak 25 lat temu to było coś wielkiego.