Nie jest to pierwsze auto z takim rozwiązaniem. W wyczynowym BMW M4 MotoGP Safaty Car, które zostało pokazane na początku 2015 roku, wtrysk wody już funkcjonował. Największą bolączką, jaka dotykała wyczynowe M4 z wtryskiem wody, była konieczność uzupełniania zbiornika z wodą co pięć tankowań. W BMW Serii 1 Efficient Dynamics tę kwestię rozwiązano inaczej.
Czytaj: BMW Serii 2 Active Tourer PHEV: hybrydowa ofensywa?
Układ wtrysku wody w BMW Serii 1 Efficient Dynamics jest samowystarczalny, ponieważ poziom wody jest uzupełniany poprzez wodny płyn, który się skrapla z powietrza w układzie klimatyzacji. Co daje zastosowanie układu wtrysku wody? Obniżenie temperatury zapłonu w komorze spalania o około 25 stopni, przez co wzrasta moc i równocześnie obniżone jest zużycie wody.
Nie przegap: BMW X5 xDrive40e: nadjeżdża bawarska hybryda
Układ wtrysku wody zastosowano w 1.5-litrowym benzyniaku ze wspomaganiem turbosprężarką. O ile standardowa moc to 136 KM, tak w BMW Serii 1 Efficient Dynamics już jest 218 KM. Nie wiadomo kiedy dokładnie do sprzedaży trafi BMW z systemem wtrysku wody, jednak podejście BMW do ekologii w samochodach robi wrażenie.