Tradycyjny dla BMW tylny napęd ogranicza przestrzeń we wnętrzu pojazdu, dlatego w przypadku swojego pierwszego vana w historii, bawarski producent zdecydował się na zastosowanie napędu przedniej osi. Nadwozie Serii 2 Active Tourer mierzy 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości i mimo kompaktowych rozmiarów ma zapewniać zaskakująco dużą przestronność w kabinie. Pojemność bagażnika niemieckiego vana wynosi od 468 do 1510 l.
Przeczytaj też: TEST BMW 118d xDrive M-Package: pozory łatwo mylą - ZDJĘCIA
Początkowo pod maskę Serii 2 Active Tourer trafią trzy silniki, Pierwszy z nich to 3-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.5 o mocy 136 KM. Średnie spalanie zapowiadane jest na 4,9 l na 100 km. Dla wyższej kultury pracy motoru, zastosowano dodatkowy wałek wyrównoważający. Oprócz małej jednostki benzynowej, auto będzie można wyposażyć w wysokoprężny silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Początkowo najmocniejszą wersją auta będzie wariant 225i, legitymująca się mocą 231 KM.
Samochód wszedł właśnie do sprzedaży na niektórych rynkach Zachodniej Europy. Bazowa cena przykładowo w Niemczech wynosi 27 200 euro, czyli w przeliczeniu niecałe 113 tysięcy zł. Polski cennik powinien pojawić się wkrótce.