Nowy silnik ma zastąpić obecnie oferowaną jednostkę. Oba silniki mają pojemność 2.0 l, jednak ten nowy generuje jest mocniejszy. Moc podwójnie doładowanego diesla wzrosła z 218 KM do 224 KM. Nie zmieni się moment obrotowy, który nadal oferuje 450 Nm. Nie poprawi się również czas przyspieszenia do 100 km/h, jednak BMW obiecuje, że średnie zużycie paliwa obniżone zostało do 4,5 l/100 km. Moc na koła przenoszona będzie poprzez 8-biegową przekładnię automatyczną firmy ZF.
Zobacz też: TEST BMW serii 2 Active Tourer 218d Luxury Line: bawarczyk inny niż dotychczas
Przypomnijmy, że w ofercie BMW Serii 2 Coupe, oprócz najmocniejszego diesla znajdziemy jeszcze, dwa inne motory wysokoprężne: 218d (143 KM) i 220d (190 KM) oraz cztery silniki benzynowe: 218i (136 KM), 220i (184 KM), 228i (245 KM) i M235i (326 KM). 190-konny diesel i 326-konny benzyniak oferowane mogą być z napędem na cztery koła xDrive.
Ceny BMW Serii 2 Coupe startują od 134 300 zł.