Zgodnie z nową filozofią marki BMW, luki pomiędzy poszczególnymi oznaczeniami modelowymi zostają sukcesywnie wypełniane. Teraz przyszedł czas na uzupełnienie palety o serię 2, której dotąd w rodzinie modelowej nie było. Podobnie jak w przypadku serii 3 Coupe i Cabrio, która zmieniła oznaczenie na serię 4, tak też seria 1 z tymi samymi nadwoziami została przemianowana na serię 2.
Auto to pełnokrwiste BMW, które pod względem stylistycznym zawiera wszystko to, co aktualnie można znaleźć w samochodach Bawarskiej marki. Charakterystycznej linii projektowej nie da się pomylić z żadną inną. Długość na tle wcześniejszej serii 1 wzrosła o 72 mm (4432 mm), szerokość o 26 mm (1774 mm), a rozstaw osi o 30 mm (2690 mm). Rozstaw kół przednich powiększono o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Pojemność bagażnika urosła o 20 litrów (do 390 l).
Przeczytaj też: BMW serii 4 Convertible: wersja bez dachu uzupełnia rodzinę
Napęd jak to bywa w autach BMW, zostanie przeniesiony standardowo na koła tylne, a z czasem pojawi się także odmiana xDrive przekazująca moc na wszystkie 4 koła. Podstawowe skrzynie będą manualne, a w opcji fani zautomatyzowanych skrzyń znajdą 8-biegową przekładnię automatyczną.
Początkowo pod maską montowane będą następujące jednostki: 2.0 R4 turbo o mocy 184 KM i 270 Nm (symbol 220i), 3.0 R6 turbo generujący 326 KM i 450 Nm (symbol 235i), a także wysokoprężne: 2.0 R4 turbo 143 KM i 320 Nm (symbol 218d), 2.0 R4 turbo o mocy 184 KM i 380 Nm (symbol 220d), a także mocniejszy 2.0 R4 Biturbo dostarczający 218 KM i 415 Nm (symbol 225d).