BMW przedstawia na fotografiach odświeżoną serię 3 GT. Zmiany, jakie zostały zastosowane widać dopiero przy głębszym przyjrzeniu się. Stylistyka została nieco zaostrzona bardziej sportowo narysowanym zderzakiem przednim i tylnym pasem. Przeprojektowano frontowe lampy, które opcjonalnie są w pełni LED-owe. Podobnie tył otrzymał nowy diodowy wzór świetlny w zespolonych lampach. Poszerzono też paletę kolorystyczną i odświeżono obręcze kół ze stopów lekkich. Więcej charakteru potrafi karoserii dodać stylizacyjny pakiet M Sport ze specjalnym niebieskim lakierem Estoril Blue.
Przeczytaj też: TEST BMW serii 2 Active Tourer 225i Sport Line
Wewnątrz auta istotnej modyfikacji poddano panel układu klimatyzacji i system infotainment obsługujący sterowanie funkcjami samochodu. Zmianie uległ też duży wyświetlacz LCD ulokowany na szczycie deski. Dla dodania większej elegancji pojawiło się więcej wstawek z chromu i nowe aplikacje dekoracyjne i wykończeniowe. Seria 3 GT ponadto jak wcześniej jest znacznie wygodniejsza od standardowej "trójki", bowiem nadwozie mierzące 4824 mm długości, ma dokładnie o 110 mm dłuższy rozstaw osi względem sedana (2920 mm), co przekłada się na zwiększoną przestrzeń w kabinie. Bagażnik liftbacka zmieści 520 litrów (1600 l po złożeniu siedzeń).
BMW informuje, że w samochodzie poprawiono charakterystykę zawieszenia i ulepszono sposób prowadzenia. Modernizacji poddano także turbodoładowane silniki. Motor 2.0 litra w modelu 320i generuje 184 KM. Mocniejszy wariant 330i dostarcza 252 KM, a większa 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3.0 litra (oznaczenie 335i) osiąga 326 KM. W ofercie są także motory wysokoprężne. Podstawowy 318d generuje 150 KM, później pojawia się 320d oraz 325d (224 KM). Jest jeszcze motor oznaczony symbolem 330d, który może być połączony z napędem czterech kół x-Drive, a topowy 335d o mocy 313 KM jest w standardzie łączony z x-Drive.