BMW przedstawia oficjalnie serię 6 GT. Auto wyraźnie zmieniło się względem poprzednika, stając się znacznie nowocześniejsze i bardziej zaawansowane technologicznie. Budowę oparto o płytę lekką podłogową CLAR, która pozwoliła na zredukowanie masy własnej. Pokaźne 5-drzwiowe nadwozie mierzy 5091 mm długości. W porównaniu z ostatnią wersją wysokość zredukowano o 21 mm, a linię tyłu obniżono o 64 mm. Takie zabiegi sprawiły, że sylwetka stała się wyraźnie smuklejsza i przyjaźniejsza dla oka. Zmiana wymiarów nie wpłynęła przy tym negatywnie na przestrzeń i pojemność bagażnika, do którego uda się zapakować 610 litrów ładunku, a po złożeniu oparć kanapy dzielonych w proporcji 40:20:40 obszar przewozowy urośnie do 1800 litrów.
Przeczytaj koniecznie: BMW serii 7 wczoraj i dziś - to już 40 lat
Design wnętrza i zastosowane w kokpicie rozwiązania niemal w całości przejęto z BMW serii 5. Nie brakuje wielu dodatków podnoszących komfort jazdy i masy systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne i bierne. Na liście wyposażenia znajdzie się system multimedialny BMW ConnectedDrive z ekranem o rozmiarze 10,25 cala (reagujący na gesty), wyświetlacz HUD, zaawansowane układy pod postacią adaptacyjnego tempomatu z funkcją jazdy w korku czy zestaw kamer ułatwiających parkowanie i rozpoznawanie przechodniów. Dla kierowców mających żyłkę sportowca został przewidziany pakiet stylizacyjny M Sport, dodający zadziornego charakteru karoserii i wnętrzu.
BMW serii 6 Gran Turismo debiutuje na początku z dwoma silnikami benzynowymi - 630i (R4, 2.0 litra 258 KM i 400 Nm, 0-100 km/h w 6,3 s) i 640i (R6, 340 KM i 450 Nm, 0-100 km/h w 5,3 s) oraz z jednym wysokoprężnym 630d (R6, 265 KM i 620 Nm, 0-100 km/h w 6 s). Motory te są łączone ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów o 8 przełożeniach, a opcjonalnie klienci będą mogli zamówić napęd wszystkich kół xDrive i. Najpewniej z czasem gama jednostek napędowych zostanie rozszerzona, ale na razie nie ma na ten temat potwierdzonych informacji.
Auto ma trafić do sprzedaży jesienią bieżącego roku.