Całkiem nowe BMW serii 7 oznaczone wewnętrznym kodem G11, zostało pokazane w połowie 2015 roku. Auto w wyglądzie zewnętrznym nie otrzymało rewolucji stylistycznej, ale za to przeprowadzono dużo ważnych zmian mechanicznych oraz zastosowano sporo nowinek technologicznych. Auto w porównaniu do poprzednika waży o 130 kg mniej, samo zaparkuje w garażu i samo go opuści. Masa innych systemów elektronicznych wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy, a zastosowane układy napędowe gwarantują bardzo dobre osiągi.
Zobacz także: Superlimuzyna BMW M760Li xDrive - WIDEO
W aktualnej ofercie BMW znajdziemy dużo możliwych konfiguracji pod maską. Podwójnie turbodoładowane benzynowe 3-litrowe R6 (740i) generuje 326 KM i 450 Nm. Większe V8 o pojemności 4.4 litra dostarcza moc 450 KM i 650 Nm momentu obrotowego (750i). 6-cylindrowy diesel o pojemności 3 litrów z podwójnym turbodoładowaniem jest oferowany w trzech wariantach mocy - 265 KM (730d), 320 KM (740d) i 400 KM (750d). Do każdej odmiany silnikowej oferowany jest napęd na cztery koła xDrive, montowany już standardowo w konfiguracji z mocniejszymi jednostkami napędowymi. O przełożenie mocy na koła zawsze odpowiada 8-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów.
Topowy benzynowy silnik V12 o pojemności 6.6 litra występuje wyłącznie w modelu M760Li xDrive. Rozwija potężną moc 610 koni mechanicznych i 800 niutonometrów momentu obrotowego, potrafiącą rozpędzić liczącą ponad 5,2 metra długości limuzynę w czasie 3,7 s do "setki". Nie zapomniano również o ekologicznej odmianie hybrydowej oznaczonej jako 740e, kryjącej pod maską rzędowy, 2-litrowy silnik benzynowy połączony z motorem elektrycznym (łączna moc 326 KM).
.
BMW serii 7 - polski cennik
BMW serii 7 jest bardzo dobrze wyposażonym autem już w odmianie bazowej. Ma m.in. pełną skórzaną tapicerką, dużo elektryki, nawigację satelitarną i rozbudowane multimedia. Jednak jak to bywa w segmencie premium, lista dodatków jest bardzo długa. Paleta kolorystyczna obejmuje 13 barw, a podstawową jest lakier czarny. BMW oferuje do wyboru kilkanaście rodzajów tapicerki, a z ciekawszych pozycji warto wspomnieć m.in. o takich dodatkach jak: szklany dach z elektryczną funkcją otwierania i podnoszenia, skórzane obicie deski rozdzielczej, podsufitka z alcantary, przednie reflektory laserowe, system BMW Night Vision z funkcją rozpoznawania osób, aktywny tempomat.
BMW serii 7 - silniki benzynowe
.
oznaczenie | napęd, skrzynia biegów | silnik | moc | cena |
740i | na tył, automat 8 | R6 3.0 | 326 KM |
428 100 zł |
740Li | na tył, automat 8 | R6 3.0 | 326 KM |
455 000 zł |
740Li xDrive | 4x4, automat 8 | R6 3.0 | 326 KM |
470 900 zł |
750i | na tył, automat 8 | V8 4.4 | 450 KM | 490 700 zł |
750Li | na tył, automat 8 | V8 4.4 | 450 KM | 516 700 zł |
750i xDrive | 4x4, automat 8 | V8 4.4 | 450 KM | 506 600 zł |
750Li xDrive | 4x4, automat 8 | V8 4.4 |
450 KM |
532 600 zł |
M760Li xDrive | 4x4, automat 8 | V12 6.6 |
610 KM |
815 000 zł |
BMW serii 7 - silniki wysokoprężne
.
oznaczenie | napęd, skrzynia biegów | silnik | moc | cena |
730d | na tył, automat 8 |
R6 3.0 | 265 KM |
400 400 zł |
730d xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 | 265 KM |
416 300 zł |
730Ld | na tył, automat 8 |
R6 3.0 |
265 KM | 428 200 zł |
730Ld xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 |
265 KM | 444 100 zł |
740d xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 |
320 KM |
451 400 zł |
740Ld xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 |
320 KM |
481 900 zł |
750d xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 |
400 KM |
505 400 zł |
750Ld xDrive | 4x4, automat 8 |
R6 3.0 |
400 KM |
521 200 zł |
BMW serii 7 - układ hybrydowy
.
oznaczenie | napęd, skrzynia biegów | silnik | moc | cena |
740e iPerformance |
na tył, automat 8 |
R4 2.0 |
326 KM |
443 100 zł |
740Le iPerformance |
na tył, automat 8 |
R4 2.0 |
326 KM | 467 200 zł |
740e xDrive iPerformance |
4x4, automat 8 |
R4 2.0 | 326 KM | 483 100 zł |