Współczesna odsłona serii 8 doczekała kolejnej wersji nadwoziowej. Po debiutującym kilka miesięcy temu pobudzającym zmysły Coupe, przyszedł czas na równie mocno emocjonujące 4-osobowe Cabrio. Model ten nie tylko obłędnie wygląda, ale łączy też wyjątkową dynamikę z umiejętnością pokonywania długich dystansów i możliwością jazdy z otwartym dachem. Karoserię zamyka klasyczny tekstylny dach sterowany elektrycznie. Otwieranie i zamykanie trwa 15 s i można operacje te wykonać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Standardowo dach ma kolor czarny, a opcjonalnie antracytowy ze srebrnym połyskiem.
Opływowe nadwozie ma sporo typowych dla aut BMW cech stylizacyjnych. Z przodu dominują ogromne nozdrza grilla, przymrużony kształt reflektorów i zderzak z pokaźnymi wlotami powietrza. Za błotnikami nie brakuje charakterystycznych nerek, maska ciągnie się do 1/3 długości auta, szyba jest pochylona pod dużym kątem, a wzdłuż profilu łatwo dostrzec delikatnie wznoszącą się linią barkową. Szeroki, sportowy tył podkreśla niską sylwetkę i jest zakończony muskularnym zderzakiem z elegancko wpasowanymi zakończeniami układu wydechowego.
Główne reflektory wykorzystują diodową technologię i system adaptacyjny, diodowe są również lampy tylne. Opcjonalnie pojawiają się główne światła laserowe z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m. Fani agresywniej wystylizowanych nadwozi mogą zdecydować się na pakiet sportowy M lub bardziej stonowane możliwości indywidualizacji.
Dwa mocne silniki
Duży kabriolet będzie oferowany w dwóch wariantach. BMW M850i xDrive Cabrio otrzymało silnik 4.4 V8 o mocy 530 KM (przy 5500-6000 obr./min.) i 750 Nm (przy 1800-4600 obr./min.). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. W cyklu mieszanym model ten ma zużywać 10 l/100 km.
Druga wersja pojazdu to BMW 840d xDrive Cabrio z 3-litrowym, 6-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym. Takie auto legitymuje się mocą 320 KM (przy 4400 obr./min.) i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1750-2250 obr./min.). Auto "setkę" osiąga w 5,2 s i pojedzie z maksymalną prędkością 250 km/h. Producent podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,3-5,9 l/100 km.
Oba silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Moc na asfalt przekazuje w pojazdach 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic i inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.
Sportowy kabriolet
Za wysokimi osiągami podąrzają właściwości jezdne. Lekka konstrukcja wykorzystująca aluminium, magnez i karbon, legitymuje się nisko położonym środkiem ciężkości, równomiernym rozkładem masy na osie i aerodynamicznie zoptymalizowaną karoserią.
Adaptacyjny układ jezdny M z trybami jazdy, zintegrowany aktywny układ kierowniczy i opony mieszane to wyposażenie standardowe. Sportowy mechanizm różnicowy M z elektroniczną szperą na tylnej osi w BMW M850i xDrive Cabrio jest standardem, a w BMW 840d xDrive Cabrio opcją. Aktywna stabilizacja przechyłów bocznych oferowana opcjonalnie w BMW M850i xDrive Cabrio.
Luksusowe wnętrze
Praktyczna jak na kabriolet kabina to cztery miejsca, składane siedzenia tylne dzielone w stosunku 50:50 i pojemność bagażnika wynosząca 350 l. W wyposażeniu standardowym montowany jest z tyłu wiatrochron, a opcjonalnie ogrzewanie szyi w zagłówkach foteli przednich. Tapicerki skórzane wykonano w technologii SunReflective.
Auto oferuje wysokiej klasy opcje: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem, Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins, pakiet ogrzewania komfortowego, aktywna wentylacja foteli, automatyczne domykanie drzwi, szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi.
To co zwraca uwagę, to wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym w wyposażeniu standardowym. Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy i sterowania głosowego.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Konstrukcja auta zawiera specjalne elementy ochrony pasażerów w postaci wzmocnionej ramy przedniej szyby i pirotechnicznych pałąków antykapotażowych za tylnymi siedzeniami.
Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę to: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym.
Kierowca do dyspozycji otrzymuje aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd oraz asystent parkowania plus z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View jako wyposażenie dodatkowe.
BMW serii 8 Cabrio pojawi się na rynku w marcu 2019 roku.