Nowe BMW serii 8 to jednocześnie mocna inspiracja Gran Lusso Coupe, jak i odważne spojrzenie w przyszłość. Agresywny pas przedni i ogromne, charakterystyczne nerki nie pozostawiają wątpliwości z jakim autem mamy do czynienia, tym bardziej, że z przodu znajdziemy jeszcze spory splitter z włókna węglowego. Koncept wyposażony będzie w światła wykonane w technologii laserowej. Bardzo prawdopodobne jest, że koła w rozmiarze 21 cali trafią do wersji produkcyjnej.
Zobacz też: Nowe BMW M5 z rewolucyjnym napędem xDrive
O wiele bardziej szalone jest wnętrze. Choć trudno mówić o jego całkowitym przeniesieniu do cywilnych modeli, wskazuje ono w jakim kierunku podążać będzie marka. Minimalizm łączy się z włóknem węglowym oraz elektroniką w postaci ekranu zastępującego tradycyjne zegary jak i multimediów iDrive.
Oczywiście trudno na chwilę obecną powiedzieć co znajdziemy pod maską flagowego coupe, jednak można zaryzykować stwierdzenie, że gama układów napędowych będzie składać się z rzędowej szóstki (3 litry pojemności), turbodoładowanego V8 (4.4) oraz V12 (6.6 litra) z ekskluzywnej M760Li.
Pierwsze BMW serii 8 sprzedawane było w latach 1989-1999. Samochód klasy Gran Turismo miał pod maską jednostki V8 oraz V12. Zbudowano zaledwie nieco ponad 30 tysięcy egzemplarzy, a auto obecnie jest poszukiwanym klasykiem.