BMW stworzyło jeszcze bardziej ekskluzywne M3, w porównaniu z wersją dostępną w ofercie. Auto oparte o sedana ubranego w pakiet Competition, zostało pomalowane specjalnym metalicznym lakierem Niebieski Macao, który w czasach sprzedaży E30 M3 był oferowany w tym modelu jako opcja.
Inne ekskluzywne cechy edycji nazwanej "30 Years M3", to przeznaczone wyłącznie do M3 skrzela na przednich błotnikach, które zostały opatrzone stosowną nazwą modelową. W kabinie również nie obyło się bez zmian. Kubełkowe fotele pokryte skórzaną tapicerką mogą być czarno-niebieskie lub czarno-szare, opatrzone kontrastową nicią. Aby nie zapomnieć z jakim autem ma się do czynienia, stosowne oznaczenia pojawiają się też na listwach progów drzwiowych oraz na desce rozdzielczej. Na dodatek pasy bezpieczeństwa utkano z ozdobną czerwono-niebieską lamówką.
Zobacz: BMW M3 i M4 z pakietem wzmacniającym od G-Power
Uhonorowanie 30 lat historii M-trójki pociągnęło za sobą także zwiększenie fabrycznej mocy. Montowany wzdłużnie pod maską 3-litrowy rzędowy benzyniak z podwójnym doładowaniem został podrasowany. Zamiast 431 KM i 550 Nm momentu obrotowego, BMW z dopiskiem "30 Years M3" ma równe 450 KM. Auto będzie dostępne zarówno w wersji z 6-biegową skrzynią ręczną, jak i zautomatyzowaną przekładnią DCT. Wersja z automatem pierwsze 100 km/h osiągnie ze startu zatrzymanego w 4 sekundy. Dodatkowo adaptacyjne zawieszenie M, będzie korzystać z innych sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów.
Produkcja BMW M3 "30 Years M3" będzie ograniczona do 500 sztuk. Trafią one do sprzedaży na całym świecie. Specjalna edycja będzie kosztować 10 000 euro więcej niż standardowe M3. Pierwsze auta na rynek trafią już latem.