Nowe BMW Serii 3 Plug-in Hybrid ma być oparte o odświeżoną wersję popularnej "trójki". Auto cechuje się lekko przestylizowanym przodem i tyłem, ale największe zmiany czekają pod karoserią. Idąc z duchem czasu Bawarczycy pracują nad wersją z podwójnym napędem.
Zobacz też: BMW Serii 2 Acitve Tourer z napędem na cztery koła xDrive
Pod maską BMW Serii 3 Plug-in Hybrid pracować ma 2-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa. Do współpracy zaprzęgnięto silnik elektryczny. Dzięki temu osiągnięto 245 KM (180 kW) i 400 Nm momentu obrotowego. Seryjnie montowana ma być również 8-biegowa skrzynia Steptronic ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. BMW twierdzi, że Seria 3 Plug-in Hybrid ma zużywać średnio 2l/100 km i wytwarzać tylko 50g/km dwutlenku węgla.
Czytaj również: TEST BMW Z4 sDrive 35is: na pożegnanie lata
Parę słów jeszcze o napędzie elektrycznym i wyposażeniu. Zasięg na bateriach to 35 km. BMW Serii 3 Plug-in Hybrid może rozpędzić rozpędzić się na nich nawet do 120 km/h. W bagażniku umieszczono komplet baterii litowo-jonowych, które można ładować poprzez gniazdko umieszczone w przednim błotniku pod klapką. Dodatkowo nie zapomniano o systemie Drive Experience pozwalającego wybrać jeden z kilku trybów jazdy – każdy wpływa na ustawienia silnika, skrzyni biegów i zawieszenia.
Podejrzewamy, że BMW Serii 3 Plug-in Hybrid zostanie zaprezentowane podczas przyszłorocznych targów w Genewie.