Światła główne w technologii laserowej będą dostępne w i8 jako opcjonalne wyposażenie, bo w standardzie użytkownik otrzyma wysokowydajne reflektory LED-owe. Mając jednak na uwadze wysoką cenę tej sportowej hybrydy, zapewne większość kupujących zdecyduje się na dodatek w postaci "laserów". Tym bardziej, że ta supernowoczesna technologia zapewnia oświetlanie drogi do 600 m przed samochodem, co jest wynikiem dwa razy lepszym niż w przypadku świateł LED.
Przeczytaj też: Nowe BMW X3: Odświeżone oblicze SUV-a na oficjalnych materiałach
Oświetlenie laserowe jest jeszcze bardziej ekonomiczne niż i tak bardzo oszczędne LED-y, a ponadto jego światło jest bardziej intensywne. Za sprawą 10-krotnie mniejszych rozmiarów, diody laserowe pozwalają na zmniejszenie rozmiarów instalacji, a także obniżenie jej masy. Dzięki zastosowaniu komputerowego wsparcia sterowania oświetleniem, została wyeliminowana możliwość niebezpiecznego oślepiania samochodów jadąc z naprzeciwka. Niewątpliwą zaletą laserowych świateł BMW jest też barwa zbliżona do promieni słonecznych, przyjemnych dla oka ludzkiego.
BMW i8 jest przełomowym dla marki modelem, tym bardziej, że właśnie w nim zadebiutuje innowacyjna technologia Laser Light. W najbliższych latach możemy się spodziewać stopniowego wprowadzania tego rozwiązania do kolejnych modeli bawarskiego producenta.