Po uznawanym za kompaktowe BMW X1 przyszedł na nieco innego zawodnika – model X2. Oficjalnie auto pojawi się na rynku w marcu 2018 roku, przy okazji Salonu Samochodowego w Genewie. Jednak już dziś możemy powiedzieć parę słów o nowym zawodniku bawarskiej marki.
Pełna sprzeczności
BMW X2 to dość kontrowersyjne auto. Z jednej strony czuć w nim solidność niemieckich "iksów", jednak z drugiej auto ma lżejszą sylwetkę, którą marka określa jako sportowe coupe. Co ciekawe, X2 mierzy 4360 mm czyli jest o prawie 8 centymetrów krótsze od BMW X1. Gdzie tu konsekwencja ze strony marki, skoro każdy kolejny "iks" jest większy od poprzedniego?
W nadwoziu dużo się dzieje. Chyba wręcz trochę za dużo... Kanciaste nadkola, końcówki rur wydechowych wkomponowane w dyfuzor i wydatne progi, sugerują uterenowiony charakter auta. Jednak marka nie ukrywa, że X2 to typowy mieszczuch dla aktywnych. Poza tym auto posiada aż 19-calowe felgi (a w opcji dostępne są także 20-calowe!), na których trudno wyobrazić sobie zjazd z utwardzonej drogi.
Zobacz test: BMW X1: zupełnie nowa strona serii X
Przód X-dwójki w porównaniu z resztą auta prezentuje się nieco ciężko. Wszystko przez topornie zakończony front. Nowe BMW wygląda jak by spłaszczyło sobie nos w wyniku spotkania ze ścianą. Wysoko umieszczone reflektory mają wyrazisty kształt a przez to, że nieznacznie zachodzą na nadkola, wydają się optycznie duże.
Z tyłu znajdziemy lampy przypominające te z modelu X1. Różnica jednak ponownie tkwi w masywności, mimo że X2 jest przecież sporo mniejsze. Tylna klapa ma jednak dość finezyjny kształt, co optycznie podnosi cały "kuperek" miejskiego crossovera. Co by jednak nie mówić, obok BMW X2 mało kto przejdzie obojętnie.
Po raz pierwszy w ofercie BMW pojawi się metalizowany lakier, którego barwę marka określa jako galwaniczne złoto, a także niebieski Misano. W wnętrzu znajdziemy tapicerkę z perforowanej skóry Dakota w kolorze czerwonej magmy oraz łączoną materiałową tapicerkę w kolorze antracytowym z czarną alcantarą z lamówką M i kontrastującymi żółtymi szwami.
BMW X2 będzie dostępne nie tylko w "zwykłej" odmianie, ale także w wersji X2 M Sport i M Sport X. Ten drugi wariant łączy w sobie elementy stylistyczne obecnych w gamie marki "iksów", a także sportowy charakter aut z oznaczeniem M Power.
Wersje silnikowe
Póki co wiemy, że auto będzie oferowane z trzema jednostkami napędowymi: X2 sDrive20i o mocy 192 KM, X2 xDrive20d o mocy 190 KM i X2 xDrive25d o mocy 231 KM. Oba warianty wysokoprężne będą miały w standardzie napęd na cztery koła xDrive oraz 8-stopniową skrzynię Steptronic. Model benzynowy wyposażony będzie w sportową 7-biegową skrzynię Steptronic z dwoma sprzęgłami.
Już o nim pisaliśmy: BMW X2 - pod maską 3 cylindry?
Na początku 2018 r. gama silnikowa nowego BMW X2 poszerzy się o kolejne jednostki: trzycylindrowe X2 sDrive18i oraz czterocylindrowe X2 xDrive20i, X2 sDrive18d i X2 xDrive18d. Zakres mocy silników benzynowych sięga od 140 KM (w X2 sDrive18i) do 192 KM (w X2 xDrive20i).
Systemy wspomagające kierowcę
Trudno wyobrazić sobie współczesne auto bez szeregu systemów wspomagających kierowcę podczas codziennej jazdy. W BMW X2 znajdziemy m.in. asystenta jazdy w korku, opcjonalnego asystenta parkowania, automatyczne światła drogowe oraz kolorowy wyświetlacz head-up. W trosce o wygodę kierowcy i pasażerów, w aucie zamontowano też hot-spot umożliwiający korzystanie z Wi-Fi podczas jazdy, a także bezprzewodową ładowarkę do smartfona.
BMW X2 zostanie pokazane szerszej publiczności podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w marcu 2018 roku. Bliżej tej daty poznamy także cennik nowego modelu marki.