BMW X5 M i X6 M Competition po roku od oficjalnego debiutu zostały zaprezentowane w specjalnej wersji "First Edition". Warto zacząć od tego, że topowe odmiany z dopiskiem "Competition" nie zyskały w tym przypadku na mocy. Oznacza to tyle, że klienci zainteresowani zakupem limitowanych M-ek (250 sztuk X5 M oraz 250 sztuk X6 M), będa musieli zadowolić się wyłącznie smaczkami stylistycznymi. Wśród nich znajdą się specjalne matowe lakiery z palety Individual — Frozen Dark Silver oraz Frozen Marina Bay Blue — które świetnie podkreślają muskularne linie sportowych SUV-ów.
Sprawdź: To prawdziwi mocarze! Debiut BMW X5 M i BMW X6 M od razu także w wersjach Competition
Bez karbonu ani rusz
Do poszerzonej oferty lakierów dołączyły lekkie felgi M w kolorze Jet Black. Na przedniej osi znajdą się 21-calowe, a na tylnej 22-calowe koła. Limitowane BMW X5 M i X6 M Competition zostały także ubrane w liczne elementy z włókna węglowego. Z lekkiego tworzywa zostały wykonane m.in. obudowy lusterek, lotka na klapie bagażnika oraz pokrywa silnika.
Widlasta "ósemka"
Pod maską najmocniejszych odmian Competition pracuje benzynowa, podwójnie-doładowana jednostka V8 o pojemności 4,4-litra, która generuje 625 KM i 750 Nm maks. momentu obrotowego. Z pomocą 8-stopniowej skrzyni M Steptronic i napędowi na wszystkie koła xDrive, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Dedykowane wnętrze
Kabiny modeli "First Edition" zostały obite mieszanką skór w kolorze Silverstone oraz Midnight Blue. Całość została wzbogacona wstawkami z czarnej alcantary oraz przeszyciami w kolorze Sakhir Orange. Ponadto wszystkie listwy dekoracyjne zostały wykonane z włókna węglowego.
Cena i dostępność
Na tę chwilę wiadomo jedynie tyle, że powstanie w sumie 500 egzemplarzy - 250 sztuk X5 M oraz 250 sztuk X6 M. Producent nie podał jeszcze ile edycje specjalne będą kosztować oraz kiedy trafią do ogólnej sprzedaży. Aktualnie BMW X5 M startuje w polskich salonach od 600 tys. złotych, a BMW X6 M od 613 tys. złotych.