BMW opracowało od postaw nowy 2-litrowy silnik z technologią TwinPower Turbo, który rozwijać ma moc 240 KM/176 kW. Silnik taki będzie pracował pod maską BMW Z4 sDrive28i.
Technologia TwinPower Turbo zastosowana w nowym, doładowanym 4-cylindrowym silniku z aluminiową skrzynią korbową – dostępnym obecnie w BMW X1 xDrive28i – zapewnia zwiększony moment obrotowy, lepsze osiągi oraz znacząco zredukowane zużycie paliwa i obniżony poziom emisji w porównaniu z jednostką 6-cylindrową dostępną w BMW Z4 sDrive30. Szczegółowe dane techniczne, łącznie z osiągami nowego roadstera BMW, zostaną podane w połowie roku - informuje Mototarget.pl.
>>> BMW Z4 2003 r. - cena od 25 tys. zł
Nowo opracowany silnik wykorzystuje unikalną technologię BMW TwinPower Turbo. Oznacza to zastosowanie bezpośredniego wtrysku High Precision Injection oraz turbosprężarki zasilanej z dwóch kanałów wydechowych. Uzupełnieniem tej technologii jest system płynnej regulacji rozrządu VANOS oraz system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie VALVETRONIC. Nowy, 2-litrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo zastosowany w BMW Z4 sDrive28i jest więc kolejnym kamieniem milowym w firmowej strategii BMW EfficientDynamics.