Obecnie główny nacisk położono na prace nad technologiami dla samochodów z silnikami elektrycznymi. Na badania nad elektryfikacją samochodowych napędów Bosch przeznacza rocznie blisko 400 mln euro.
Atuty aut elektrycznych w dużych miastach są oczywiste - brak hałasu, spalin i emisji dwutlenku węgla. Samochody te nadal wymagają jednak prac nad zwiększeniem zasięgu.
Na razie średni i daleki zasięg nadal pozostaje domeną silników spalinowych oraz hybrydowych, więc prace nad takimi technologiami oczywiście nadal są kontynuowane.
Zdaniem Boscha mimo rosnącego znaczenia napędów elektrycznych przez najbliższe 20 lat nadal będą dominować napędy spalinowe. Według prognoz firmy Bosch w 2020 roku na ogólną liczbę około 100 milionów nowo wyprodukowanych pojazdów będzie przypadać około 3 miliony pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu Plug-in oraz około 6 milionów samochodów hybrydowych.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Kolejne Wranglery z wadami