Podstawową jednostką napędową jest silnik benzynowy o pojemności 2,9-litra i mocy 255 KM w Boxsterze oraz 265 KM w Caymanie – to odpowiednio o 10 i 20 KM więcej, niż w poprzednim modelu.
3,4-litrowy silnik w modelach S produkuje teraz 310 KM w Boxsterze S i 320 KM w modelu Cayman S, czyli o 15 i 25 KM więcej od poprzednika.
Obydwa silniki mogą współpracować z wydajną i szybką przekładnią dwusprzęgłową PDK, która umożliwia zmianę biegów za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy. Zastosowanie nowej przekładni pozwala nie tylko skrócić czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy, ale także zmniejszyć zużycie paliwa. Producent podaje, iż średnie spalanie modeli z mniejszym silnikiem wynosi 8,9 l/100 km, a w przypadku większej jednostki jedynie 9,2 l/100 km.
Zmiany zaszyły także w nadwoziu modeli – zastosowano nowe reflektory halogenowe ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz nowe światła tylne wykonane w technologii LED. We wnętrzu natomiast znajduje się nowy system audio MP3, za który producent nie żąda dopłaty.
Nowe modele wejdą do sprzedaży w lutym 2009 roku. Ceny podstawowej wersji modelu Boxster będą rozpoczynały się od 38 600 Euro, a za bazową wersję Caymana przyjdzie zapłacić 41 700 Euro. Boxstera S wyceniono na 46 700 Euro, a wersję Cayman S na 51 500 Euro.
Boxster wiecznie młody
2008-11-20
18:44
Porsche zaprezentowało nowe wersje modeli Boxster i Cayman, które napędzane są mocniejszymi i bardziej ekologicznymi silnikami.