Jak donosi portal forsal.pl, Resort Infrastruktury i Budownictwa zdecydował się na przyspieszenie budowy tego strategicznego odcinka. 80 kilometrów trasy zostanie zrealizowane za 3,6 miliarda złotych.
Zobacz też: Projekt Via Carpatia napotyka kolejne problemy
Wcześniej kluczowy odcinek miał powstać na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego, jednak podmioty odpowiedzialne za zrealizowanie budowy nie mogły pozwolić sobie na sfinansowanie drogi. Odcinek od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy powstanie więc w sposób tradycyjny.
Na południe od Częstochowy już powstają drogi o długości 57 kilometrów. Mają zostać oddane do użytku w 2019 roku, czyli rok wcześniej niż kluczowy odcinek „gierkówki”.
Zakończona sieć nie tylko połączy autostrady A4 oraz A2, lecz stanie się kręgosłupem komunikacyjnym kraju. Porty w Trójmieście zostaną w końcu połączone z południem kraju oraz naszymi sąsiadami. Kluczem do rozwoju transportu było też otwarcie obwodnicy Łodzi, co znacznie skróciło czas podróży.