Na początku października 2017 r. Koenigsegg zorganizował pokaz możliwości modelu Agera R. Wówczas wyzwanie 0-400-0 (osiągnięcie prędkości 400 km/h ze startu zatrzymanego i wyhamowanie z tej szybkości do zera) zostało pokonane w zaledwie 36,44 sekundy. Dla porównania Bugatti Chiron taką samą próbę osiąga w czasie 41,96 sekundy.
Teraz szwedzki konstruktor aut udowodnił, że prędkość maksymalna z jaką jest w stanie pędzić jeden z produkowanych przez niego pojazdów, jest najwyższa wśród aut seryjnie produkowanych. Do tej pory rekord oficjalnie należał do Bugatti Veyron Super Sport, w którym zmierzona szybkość wynosiła 431 km/h. Najnowszy model Chiron póki co nie został oficjalnie sprawdzony pod kątem prędkości maksymalnej.
Przeczytaj też: Cristiano Ronaldo sprawił sobie Bugatti Chiron
Koenigsegg bicie oficjalnego rekordu Bugatti Veyron zorganizował na zamkniętym odcinku drogi między miastami Las Vegas i Pahrump w stanie Nevada w USA. Za kierownicą usiadł kierowca Niklas Lilja, który po wykonaniu dwóch przejazdów osiągnął średnią prędkość maksymalną na poziomie 447 km/h.
Dla przypomnienia Koenigsegg Agera RS ściśle limitowany do 25 sztuk, wykorzystuje do napędu podwójnie doładowany motor 5.0 V8. Jednostka legitymuje się mocą 1176 KM przy 7800 obr./min. i 1000 Nm w zakresie 2700-6170 obr./min. Waga szwedzkiego sportowca wynosi 1395 kg. Dla porównania ważące 2 tony Bugatti Chiron, które powstanie w liczbie 500 egzemplarzy, rozwija moc 1500 KM przy 6700 obr./min. i 1600 Nm w przedziale 2000-6000 obr./min. Agregatem jest silnik W16 o pojemności 8 litrów z poczwórnym doładowaniem.