Skuter to jednak nie wyścigówka – zajmijmy się więc tym, do czego stworzono ten „sprzęt”. Aerox jest mały, ma wąską kierownicę i idealnie nadaje się na miejskie korki. Slalom między ugotowanymi mieszczuchami w swoich sapiących samochodach? W granicach rozsądku wykonalne nawet dla laika!
Ok. Powiecie, że silnik to nie wszystko – i racja. Szybki i do przodu, to nie u nas - jakie drogi mamy każdy widzi i czuje. Trzeba sobie radzić z dziurami, koleinami i innymi dobrodziejstwami kilkudziesięcioletniego asfaltu. Jak na stołecznych ulicach sprawował się Aerox?
Twarda sztuka
Można się bawić w malkontenta i mówić, że twardo, że skacze, ale my jesteśmy zdania, że bezpieczeństwo przede wszystkim.
Aerox faktycznie jest sztywny, ale dzięki temu bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach. Troszkę irytujące są koleiny, bo dość brutalnie odbijające zawieszenie potrafi podnieść ciśnienie i poziom strachu. Gdy już naprawdę musimy się zatrzymać, to nie będzie z tym najmniejszego problemu. Hamulce są świetne!
Dwie tarcze potrafiły bardzo skutecznie „zamurować” naszą testową pomarańczę i to w niezłym stylu, bo z uczuciem pełnej kontroli. Jakby ktoś próbował, to zapewne wykona efektowny lot przez kierownicę, ale my bez problemu potrafiliśmy wyczuć, gdzie znajduje się granica pomiędzy hamowaniem, a funkcją katapulty.
Co się nam podobało...
Królestwo za miny ludzi, którzy na światłach musieli uznać wyższość skutera z konkretnej wielkości redaktorem na grzbiecie! AeroxR jest zwinny, energiczny, zaczepny. Bez strachu i kompleksów można poruszać się po całym mieście, w dodatku na przysłowiowej kropelce benzyny.
... i co nie przypadło nam do gustu
Aerox jest mały. Mężczyzna powyżej rozmiaru „M” wygląda na siodełku wręcz komicznie. I jeszcze jedno – stanowczo apelujemy o drugie miejsce siedzące – czasem naprawdę miło przewieźć za sobą elegancki „blond plecaczek”.
Dane techniczne: Aerox R
|
|||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silnik | - | ||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Podwozie | - | ||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Wymiary | - | ||||||||||||||||||||||||
Yamahę Aerox R testowaliśmy dzięki Yamaha Motor Polska. |