Całkiem nowe Renault Trafic: trzecia generacja vana

2014-03-18 15:38

W 2014 roku historia użytkowego Renault Trafic rozpoczyna nowy rozdział. Firma prezentuje pierwsze informacje o całkowicie odnowionym modelu popularnego, użytkowego vana. Co zaoferuje klientom dostawczy pojazd?

Samochód prezentuje zmienioną stylistykę zewnętrzną. Przód oparto na wielkim wlocie powietrza do silnika, który zdobi powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki Renault. Smukłe reflektory dodają autu zdecydowanego wyglądu. Bardziej pochylona na tle poprzednika przednia szyba, wyraźnie odcina się od krawędzi maski. Solidność i praktyczność podkreśla obszerny zderzak.

Nowe wydanie Trafica ma jeszcze lepiej spełniać oczekiwania użytkowników. Samochód będzie dostępny w rozbudowanej gamie - powstanie 270 wersji auta, 2 wysokości nadwozia oraz 2 długości, w tym odmiany typu: furgon, przedłużona kabina, platforma z kabiną oraz wersja do przewozu osób. Nie można zapomnieć też i o pojazdach zmodyfikowanych przez Renault Tech.

Przeczytaj też: Nowe Renault Twingo 2014: słodki, zwinny maluszek z napędem tylnych kół

Turbodoładowane jednostki napędowe poddano downsizingowi. Zostały one stworzone na bazie opracowanej przez Renault jednostki 1.6 dCi najnowszej generacji (R9M). Konstrukcje zawierają szereg innowacyjnych rozwiązań, pozwalających obniżyć zużycie paliwa, przy zachowaniu dużej przyjemności jazdy. Gama ta obejmuje dwa warianty: z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalająca obniżyć spalanie o ponad 1 l/100 km oraz Twin-Turbo, umożliwiająca zejście poniżej 6 l/100 km.

Renault Trafic będzie wytwarzane w Sandouville (Francja). Zakład ten został poddany szeroko zakrojonej przebudowie, której całkowity koszt wyniósł ponad 230 milionów euro. Model Trafic został wprowadzony na rynek w 1980 roku i do dziś został sprzedany na całym świecie w ilości ponad 1,6 mln egzemplarzy.

Nasi Partnerzy polecają