Nowy Scenic wpisuje się wyglądem oraz zakresem wyposażenia w nową linię pojazdów Renault. Podobnie jak w topowym modelu Espace, rodzinny Grand Scenic posiada panoramiczną przednią szybę, która ma zapewniać doskonałą widoczność. W stosunku do poprzednie proporcje auta zostały nieco zmienione. Powiększył się rozstaw osi i kół, które zbliżyły się teraz do krawędzi auta. Wersja Grand Scenic w porównaniu ze standardowym nadwoziem Scenic liczy +75 mm długości, +20 mm szerokości, +15 mm wysokości. Rozstaw osi w Grandzie powiększono o 35 mm, co daje w sumie do 2,8 metra. Klinowata sylwetka wygląda dynamicznie i muskularnie, zwłaszcza na dużych 20-calowych obręczach aluminiowych. Nowością oferowaną do Scenica jest dwukolorowe nadwozie.
Wnętrze auta to rozdzielcza deska z konsolą sterującą opartą o wyświetlacz dotykowy, skierowany w stronę kierowcy. Wyposażenie multimedialne obejmuje system R-Link 2, który jest obsługiwany ekranem o przekątnej 8,7 cala. Dodatkowo na liście wyposażenia pojawił się system Multi-Sense, który daje możliwość wyboru jednego z pięciu trybów jazdy. Wybór tych trybów wpływa na charakterystykę pracy silnika, układu kierowniczego, czasu zmiany biegów, parametrów masażu w fotelu kierowcy, a także podświetlenia wnętrza.
Przeczytaj również: Renault Espace 1.6 dCi EDC 4Control Initiale Paris & Renault Avantime 3.0 V6: awangarda na kołach
Bagażnik nowego Grand Scenica ma pojemność 718 litrów (wg. VDA) w odmianie dla 5 osób. Przesuwana kanapa pozwala uzyskać nawet do 866 litrów. Imponuje ilość schowków rozlokowanych po kabinie, a ich łączna pojemność to 63 litry. Dla pasażerów tylnej kanapy przygotowano stoliki, oświetlenie i dwa gniazda umożliwiające ładowanie elektronicznych gadżetów. Tylne drzwi mogą być dodatkowo wyposażone w żaluzje przeciwsłoneczne.
Czwarta generacja Renault Grand Scenic oferuje do napędu turbodoładowane jednostki wysokoprężne dCi oraz benzynowe TCe. Silniki spięto z przekładnią manualną o sześciu przełożeniach, a także dwusprzęgłowe automaty o 6 lub 7 przełożeniach. Motory benzynowe generują 115 lub 139 KM. Diesle mają moce 110, 130 i 160 KM. Diesel dCi 110 KM będzie oferować technologię Hybrid Assist. Działanie polega na wspomaganiu silnika wysokoprężnego silnikiem elektrycznym. System ten polepsza przyspieszenie, a także potrafi odzyskiwać energię w czasie zwalniania i hamowania.
Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje np. aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, który na bieżąco analizuje otoczenie pojazdu, ostrzega wizualnie i dźwiękowo przed zagrożeniem kolizją, a także automatycznie uruchamia hamowanie, jeśli kierowca nie zareaguje na alarmy. System działa dzięki radarowi i kamerze przedniej. Kolejne systemy pomaga kierowcy w utrzymywaniu się w pasie ruchu, a także monitorują poziom jego zmęczenia.