Kompaktowy SUV ze znaczkiem VW zadebiutował w wersji produkcyjnej w 2007 roku. Auto z marszu stało się globalnym hitem, ze względu na niezłe wykonanie, dobre właściwości jezdne i dużą gamę silników do wyboru. Samochód pierwszej generacji w 2011 r. przeszedł gruntowny facelifting, ale w zestawieniu z dzisiejszymi modelami takimi jak nowy Passat, Golf, czy Touareg, wygląd crossovera zdradza jego lata.
Zobacz też: TEST Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI po liftingu: wielozadaniowy luksus
Aby sprostać wymaganiom klientów, w Wolfsburgu inżynierowie szykują nowego Tiguana. Auto zostanie zbudowane w oparciu o platformę MQB, a to sprawi, że SUV będzie lżejszy od poprzednika. W gamie jednostek napędowych zapewne pojawi się spora cześć silników znanych z dzisiejszego Golfa. Nieoficjalnie mówi się, że auto zaskoczy swoją stylizacją nadwozia, bo poza tradycyjną odmianą ma powstać także karoseria w stylu coupe (coś na wzór BMW X4).
Volkswagen Tiguan drugiej generacji pojawi się w 2016 roku.