Po zaciętej walce, elektryczny Jaguar wygrał rywalizację z konkurentami. W punktacji dziennikarzy zremisował z Alpine A110. W walce 1 na 1, francuskie coupe musiało jednak uznać wyższość niekonwencjonalnie napędzanego „kota”.
Trzecie miejsce według punktacji zajęła Kia Ceed. Deptała zwycięskiej dwójce po piętach, z wynikiem 247 punktów. Kolejne miejsce, a zarazem kolejny kompakt to Ford Focus (235 punktów). Na piątej pozycji uplasował się Citroen C5 Aircross (210 punktów). Stawkę zamknęły Peugeot 508 z wynikiem 192 punktów i Mercedes Klasy A, który uzyskał 116 punktów.
Jeździliśmy Samochodem Roku 2019! Zobacz test elektrycznego Jaguara I-Pace: KLIKNIJ
Jaguar I-Pace, którego testowaliśmy na torze Jastrząb, jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 400 KM. Przyspiesza do setki w 4,8 sekundy, a jego zasięg wynosi 470 km. Ten model otrzymał dotychczas 55 nagród na całym świecie, w tym niemieckiego, norweskiego i brytyjskiego plebiscytu Car of the Year, magazynu BBC TopGear „EV Roku” oraz nagrodę Green Car of the Year Award na rynku chińskim oraz nagrodę ECOBEST plebiscytu AUTOBEST.
Tytuł Car of The Year to najbardziej prestiżowa nagroda, o jaką walczą producenci samochodów w Europie. Pierwszym elektrycznym samochodem, jaki otrzymał to wyróżnienie był Nissan Leaf. Ubiegłorocznym zwycięzcą było Volvo XC40.