Legenda Rajdu Dakar w drogowym wydaniu dołącza do rodziny modeli z linii GR Sport. Usportowione wydanie pick-upa jest dostępne wyłącznie w wersji z podwójną kabiną i automatyczną, 6-biegową skrzynią biegów. Toyota Hilux GR Sport jest napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 2,8-litra, generujący moc 204 KM i 500 Nm, może holować przyczepę z hamulcem o masie nawet 3,5-tony i udźwignąć na pace całą tonę. Jest użytkowa i praktyczna, ale w tej wersji najbardziej liczą się zdolności terenowe. Inżynierowie Gazoo Racing zastosowali w nowej wersji udoskonalone zawieszenie, w którego skład wchodzą polakierowane na czerwono amortyzatory jednorurowe (z przodu i z tyłu) i usztywnione przednie sprężyny. Względem "serii" poprawiono również właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu.
Polecany artykuł:

i
Sportowy charakter
Z zewnątrz, poza czerwonymi elementami układu jezdnego, nowa Toyota Hilux GR Sport wyróżnia się ciemnym grillem w kształcie litery "G", a także wielkim napisem "TOYOTA", który zastąpił logo marki. Ten mały detal jest nawiązaniem do klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Pojawiły się także większe obramowania świateł przeciwmgielnych, 17-calowe felgi na terenowych oponach oraz utrzymane w czarnym motywie osłony luterek, stopnie boczne, błotniki i klamka tylnej klapy. Auto będzie dostępne w 3 kolorach nadwozia tj. Royal Grey i Crimson Spark Red (3200 zł) czy perłowym Platinum Pearl White (3700 zł).

i
Pikantna i bogato wyposażona
W kabinie wersji GR Sport doświadczymy sportowych, skórzanych foteli z perforacją, czerwonych przeszyć i emblematów "GR" na zagłówkach, fotelach, kierownicy, dywanikach, przycisku start czy na ekranie ekranu multimedialnego. Wnętrze zdobią także aluminiowe nakładki na pedały, czerwone listwy dekoracyjne i wstawki imitujące włókno węglowe oraz niebieskie podświetlenie paneli w drzwiach.
Ponadto Toyota Hilux GR Sport, pozycjonowana na samym szczycie gamy pick-upa, posiada system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, podgrzewane fotele przednie i tylne, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor), a także nawigację satelitarną Toyota Touch 2 i kolorowy, 8-calowy ekranem dotykowy. Łączność ze smartfonem możliwa jest przy pomocy interfejsów Android Auto™ i Apple CarPlay.
Na pokładzie znajduje się również szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa czynnego (Toyota Safety Sense), tj. układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych (PCS+PD), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją hamowania (LDA), wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i tempomat adaptacyjny (ACC). Auto jest wyposażone także w system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC).

i
Toyota Hilux GR Sport - ceny w Polsce
Podrasowana i sowicie wyposażona wersja GR Sport startuje w polskim cenniku od 210 900 zł (netto). Klienci, którzy na dniach zdecydują się zamówić swój egzemplarz, mogą spodziewać się jego dostawy w drugiej połowie 2022 roku.
Wersja | Cena (netto) |
---|---|
Hilux DL | od 107 600 zł |
Hilux DLX | od 121 800 zł |
Hilux SR | od 142 100 zł |
Hilux SR5 | od 158 100 zł |
Hilux Invincible | od 193 000 zł |
Hilux Invincible Sport | od 200 000 zł |
Hilux GR Sport | od 210 900 zł |