W 2016 roku europejscy kierowcy zakupili nieco ponad 200 milionów sztuk opon. Polscy właściciele pojazdów nabyli ponad 10 milionów opon, co stanowi wzrost w stosunku do 2015 roku wynoszący aż 13 procent! Nadal staramy się dobierać gumy do pory roku – rozwiązanie wielosezonowe to tylko 4% zakupów.
Polska okazuje się szóstym rynkiem Europy – po Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Kierowcy Starego Kontynentu w ponad połowie przypadków decydują się na zakup opon z segmentu premium.
Zobacz też: Bez szans na likwidację akcyzy? Kukiz15 wciąż walczy
W Polsce za to nadal interesujemy się gumami z segmentu budżetowego. Stanowią one ponad 40% wszystkich sprzedanych opon w 2016 roku. Co gorsza, ostrożne szacunki dotyczące importu opon z Dalekiego Wschodu wskazują, że na tanich oponach jeździ ponad połowa pojazdów na naszych drogach!
Wynika to oczywiście z wieku polskiego parku samochodowego – w zeszłym roku do naszego kraju trafił ponad milion pojazdów używanych, a średni wiek auta w Polsce to ponad 12 lat, co jest wynikiem wyższym od unijnych wartości o 5 lat.
Pisaliśmy o: Elektryczne jednoślady wypożyczysz w Warszawie!
Sytuacja nie jest jednak beznadziejna – przeglądając statystyki można zauważyć, że Polacy znacznie chętniej (aż o 17% w skali roku) decydują się na zakup opon z najwyższej półki. Zazwyczaj są to kierowcy bardzo popularnych SUV-ów.
Dlatego też Continental przygotował nową oponę PremiumContact6 w rozmiarach od 16 do 21 cali. Przy jej projekcie wykorzystano polimery (zwiększają wytrzymałość) oraz konstrukcję znaną już z bardziej wyczynowej SportContact6.
Prognozy na przyszłość są optymistyczne – polski rynek opon może w 2017 roku odnotować wyniki przekraczające 13 milionów sprzedanych gum.