Piąta generacja Camaro weszła na rynek w 2009 roku. Swój sukces zawdzięcza m.in. dzięki doskonałej promocji za sprawą filmu "Transformers", w którym żółty samochód przemieniał się wielkiego robota. Po czterech latach General Motors dokonał wyraźnego liftingu wozu. W sprzedaży pierwsze auta pojawią się w jeszcze w 2013 roku.
Camaro wygląda teraz smuklej - zyskał bardziej aerodynamiczne wyprofilowanie sylwetki, co ma wpływać na lepsze zachowanie stabilności podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Z przodu widać inny zderzak, węższy grill i całkiem zmienione reflektory. Na masce dodatkowo pojawił się wlot powietrza. Z tyłu również przemodelowano zderzak i postawiono na nowe lampy, które teraz mają znacznie inny kształt kloszy. Spoiler klapy bagażnika uniesiono natomiast nieco wyżej.
Chevrolet Camaro Z/28
General Motors zdecydowało się przywrócić do życia nazwę Z/28. Pierwszy samochód z tym oznaczeniem zadebiutował na rynku w 1967 roku i odróżniał się bardziej sportowym charakterem, od "zwykłych" wersji Camaro. Model na rok 2014 odznacza się zmniejszoną wagą w stosunku do topowej obecnie wersji Camaro ZL1. Masę zredukowano o 136 kg, zastosowano zmiany w podwoziu, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czy zamontowano węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo.
Wolnossący silnik ulokowany pod maską Z/28 to zmodyfikowany motor LS7 znany z Corvette Z06.Jednostka V8 ma pojemność 7-litrów i dostarcza około 500 KM. Napęd przenoszony na koła tylne jest wyłącznie za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Topowy dotąd Camaro ZL1 posiadał turbodoładowany silnik i osiągał 580 KM. Wersja Z/28 pomimo mniejszej mocy, jest jednak szybsza, i lepiej się rozpędza, co dowiodły pierwsze testy.
Auto m.in. zostało zbudowane z myślą o wykorzystywaniu na torach wyścigowych. Pod względem designu, Camaro Z/28 w stosunku do podstawowej wersji z rocznika 2014, odróżnia się pakietem aerodynamicznym, zapewniającym większą siłę docisku do podłoża.