Camaro w wersji cabrio bazuje technicznie na odmianie coupe. Do budowy wykorzystano nowoczesną platformę Alpha, użytą już w nowych Cadillakach ATS i CTS. Została ona jednak aż w 70-procentach dostosowana do potrzeb sportowego produktu Chevroleta, co pozwoliło na obniżenie masy własnej o 90 kg.
Wnętrze to całkowicie nowa architektura, z lepszymi materiałami wykończeniowymi i nowocześniejszymi systemami wspierającymi jazdę. Mechanizm sterujący składanym dachem jest elektryczny i działa maksymalnie do prędkości 50 km/h. Istnieje też możliwość zdalnego składania dachu przy pomocy kluczyka.
Zobacz też: 2016 nowy Chevrolet Camaro oficjalnie pokazany!
Chevrolet obiecuje lepszą sztywność nadwozia jak w poprzedniku. Dzięki temu auto ma lepiej zachowywać się w zakrętach, dając jednocześnie wysoki komfort jazdy nawet po nierównościach.
Pod maską Camaro Convertible może mieścić się jedna z trzech jednostek napędowych. Podstawowy motor jest 4-cylindrowy o pojemności 2.0-litra z turbodoładowaniem (275 KM i 400 Nm). Wolnossący silnik 3.6-litra V6 generuje 335 KM i 385 Nm. Na szczycie listy odmiany z dopiskiem SS, montowane jest 6.2-litra V8 o sile 455 KM i 617 Nm. Napęd przekazuje na tył 6-biegowy manual, lub 8-stopniowy automat.
.