Miejski crossover jakim jest Chevrolet Trax, został oparty na konstrukcji Opla Mokka, który na początku 2013 roku zadebiutował w polskich salonach. Bliźniacza odmiana ze złotym krzyżem w logo różni się od swojego starszego brata uformowaniem blach i wyglądem deski rozdzielczej. Trax mierzy 4248 mm długości, 1766 mm szerokości, a jego rozstaw osi to 2555 mm. Pojemność bagażnika wynosi natomiast 358 litrów. Podwozie zostało zestrojone tak, aby zapewnić właściwości jezdne samochodu osobowego, a w razie potrzeby możliwość jazdy poza ubitymi drogami.
Stylistycznie mały SUV posiada typowe cechy dzisiejszych Chevroletów - dzięki dużej osłonie chłodnicy podzielonej na dwie części, z centralnie umieszczonym logo, trudno o pomyłkę z inną marką. Samochód odznacza się mocno zarysowanymi liniami nadwozia, dającymi wrażenie dużej zwinności i nieustannego ruchu. Wnętrze przeznaczone dla pięciu pasażerów wygląda bardzo podobnie jak w innych autach amerykańskiej marki.
SILNIKI
Chevrolet Trax to trzy wydajne jednostki napędowe oraz opcjonalny system napędu na cztery koła AWD. W gamie znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 Turbo o mocy 140 KM i 200 Nm, współpracujący z 6-stopniwą przekładnią manualną. Drugi silnik benzynowy to wolnossący 1.6 o mocy 115 KM, a trzeci to turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1.7 generujący 130 KM i 300 Nm.
>>> Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 - TEST lekkiego miejskiego SUV-a od SuperAuto24.pl <<<
System napędu na wszystkie koła AWD jest dostępny w wersjach z silnikiem benzynowym 1.4-litra, lub z wysokoprężnym 1.7. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie, Chevrolet Trax otrzymał system Start/Stop. Sześciobiegową przekładnię automatyczną można zamówić w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 lub wysokoprężnym 1.7.
WYPOSAŻENIE
Bezpieczeństwo zapewnią liczne systemy ochrony pasywnej i aktywnej. SUV otrzymał sześć poduszek powietrznych, wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontrolę trakcji oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). System kontroli zjazdu ze zbocza (HDC) oraz program stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) jest standardem od wersji LT.
Trax w polskiej ofercie widnieje w trzech wariantach wyposażenia: LS, LT i LTZ. W kabinie pasażerskiej znalazło się wiele elementów ułatwiających eksploatację, takich jak tablica przyrządów z cyfrowymi wyświetlaczami i analogowymi wskaźnikami. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40. Na standard LS składają się m.in. tempomat, centralny zamek, system audio CD/MP3 z 6 głośnikami oraz łączami Bluetooth, USB, Aux-in, gniazdo zasilania urządzeń elektrycznych 230V, czy sterowanie z koła kierownicy. W wyższych wersjach LT i LTZ fotel pasażera z przodu można złożyć na płasko i oferuje osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń. Multimedialny systemem Chevrolet MyLink z 7-calowym zintegrowanym z deską wyświetlaczem
CENA w POLSCE
wersja / silnik | LS | LT | LTZ |
1.6 115 KM MT | 59 990 zł | 70 990 zł | - |
1.4 Turbo 140 KM MT 4x4 | - | 82 990 zł | 86 900 zł |
1.7 Diesel 130 KM MT | - | 83 990 zł | 87 990 zł |
1.7 Diesel 130 KM AT | - | 88 790 zł | 82 790 zł |
1.7 Diesel 130 KM MT 4x4 |
- | 90 490 zł | 94 490 zł |
.