General Motors wierzy, że przyszłość będzie należeć do pojazdów elektrycznych, dlatego też inwestuje miliony dolarów w rozwój pojazdów zasilanych prądem. Zaprezentowana na targach w Detroit druga generacja Volta, to wyraźna ewolucja poprzednika. Auto w prawdzie wygląda całkiem inaczej, ale jego jednostka napędowa to już tylko poważnie zmodyfikowana wersja tego, co poznaliśmy we wcześniejszym wydaniu znanym w Europie jako Opel Ampera.
Zobacz też: Chevrolet Bolt EV Concept: elektryczne pudełko – WIDEO
Chevrolet Volt II to specyficzny model elektryczny, który do ładowania akumulatorów wykorzystuje motor spalinowy. Uruchamiany w momencie poprawienia zasięgu silnik benzynowy działa jak agregat prądotwórczy i przyczynia się do zwiększenia dystansu. Zmiany zastosowane w zespole napędowym obniżyły masę silnika o 100 kg. Generowana elektryczna moc to 149 KM i 398 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,6 sekundy.
Dzięki technologii i aerodynamicznej sylwetce, średnie zużycie paliwa ma kształtować się na poziome 5,7 l/100 km. Zasięg auta na jednym tankowaniu to około 640 kilometrów. Przy pełnym naładowaniu baterii i umiejętnej jeździe polegającej na uzupełnianiu zapasów energii, zasięg podobno da się wydłużyć nawet do 1600 kilometrów. W kabinie prym wiodą wyświetlacze i dotykowa obsługa funkcji pojazdu.
Nowy Chevrolet Volt trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w połowie roku 2015.