Chińczycy za wszelką cenę chcą udowodnić, że są dobrzy nie tylko w podrabianiu aut znanych marek, ale także w produkcji własnych pojazdów. Z takiego założenia wychodzi Qoros, marzący i podboju najtrudniejszego rynku zbytu na świecie - Europy.
Państwo Środka to dziś największy rynek pojazdów na świecie, a to przekłada się na spory skok technologiczny w dziedzinie rozwoju chińskich samochodów. Chińczycy z każdym rokiem zdobywają coraz większe doświadczenie w produkcji własnych pojazdów, czego świetnym przykładem jest Qoros 3 Sedan. Auto klasyfikowane w górnej granicy segmentu C, napędzane jest w podstawowej wersji 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.6-litra o mocy 126 KM i 155 N. Kolejna odmiana 1.6-litra z turbodoładowaniem dostarcza 156 KM i 210 Nm. Napęd przenosi na przednie koła 6-biegowa manualna skrzynia biegów, lub opcjonalna automatyczna z podwójnym sprzęgłem.
Pojazd w najnowszych testach zderzeniowych według wytycznych Euro NCAP, zaliczył próby wypadkowe na 5 gwiazdek. Tak oto przedstawiają się procentowe punktacje: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 95%, bezpieczeństwo przewożonych dzieci - 87%, bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem - 77%, ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa - 81%.