Warto zwrócić uwagę na Lynk & Co, bowiem przy tworzeniu pierwszego modelu nazwanego oczywiście 01 wykorzystano płytę podłogową, która pojawi się dopiero za dwa lata w małym SUV-ie Volvo z rodziny XC/V40.
Zobacz też: Volvo rozwinie swoją rodzinę SUV-ów
Platforma CMA pozwala na zamontowanie silników trzy oraz czterocylindrowych. Mniejsze jednostki połączone są z manualną skrzynią, większe – z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o ośmiu biegach. Oczywiście jak to w przypadku Volvo – czy raczej Lynk & Co. – w gamie pojawią się hybrydy.
Lynk & Co. zainwestuje nie tylko w autonomiczność modelu 01, ale i pozwoli na połączenie pojazdu z internetem na cały okres jego użytkowania. 01 będzie miał też indywidualną chmurę, dzięki której będziemy mogli podzielić się cyfrowym kluczykiem. Znajomi dostaną się więc do auta tylko przy użyciu smartfona.
Lynk & Co. trafi na rynek Państwa Środka w 2017 roku, a później zawita do Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Gama rozszerzy się w tak zwanym międzyczasie na modele 02 i 03.