Przyczyną hałasów pochodzących z ogumienia jest rezonans powstający w przestrzeni powietrznej opony, powodowany przez wibrację powietrza w jej wnętrzu, co w konsekwencji przenosi się na konstrukcję auta.
Przeczytaj też: Opony zimowe - konieczność czy fanaberia?
Opracowane przez inżynierów brytyjskiej marki rozwiązanie Noise Shield, bazujące na warstwie zaawansowanej pianki wewnątrz opony, pozwala zmniejszyć rezonans powietrza nawet o 4dB. Technologia wygłusza bowiem szczytowy dźwięk w komorze powietrznej opony nawet o 11dB, co przekłada się na niższy o 4dB poziom hałasu w kabinie, czyli nawet o połowę w szerokim zakresie prędkości.
- Z dumą rozszerzamy ofertę opon z technologią Dunlop Noise Shield o pięć kolejnych rozmiarów. Technologia Noise Shield pozwala kierowcy cieszyć się jazdą, nawet podczas trudnych zimowych warunków - powiedział Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.