Berlingo sprzedane łącznie w ilości ponad 3,3 miliona egzemplarzy, doczekało kolejnej odsłony. Auto zostało zaprojektowane w charakterystycznym dla Citroena stylu, przyciągającym wzrok. Przód z dwupoziomowym układem reflektorów i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi, wzbudza już z daleka sympatię. Zachowano podcięty kształt okien na wzór poprzednika, a na boczne poszycia trafiły po raz pierwszy w tym aucie panele Airbump. Możliwości personalizacji są duże dzięki różnym elementom kolorystycznym oraz za sprawą gotowego pakietu XTR, nadającemu Citroenowi wyprawowego looku.
Pojazd zbudowany na platformie EMP2, oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Nowe Berlingo będzie sprzedawane w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi.
Przeczytaj też: TEST Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 KM EAT6 Shine: po prostu fajne auto
Minimalistyczne wnętrze zostało zaprojektowane od nowa. Użytkowanie ułatwi wyjątkowa modułowość dzięki trzem niezależnym tylnym fotelom o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w nadwoziu M i lub długość 3,05 m w nadwoziu XL. Pojemność bagażnika zwiększono do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Dostęp do bagażnika ułatwia otwierane okno i 2-pozycyjna półka. Auto ma też większe i bardziej inteligentne schowki.
Pod maską będą montowane jednostki benzynowe PureTech 1.2, a także silnik wysokoprężny BlueHDi 1.5 z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Układ jezdny otrzymał nowe komfortowe zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy poprawiające średnicę skrętu. Zoptymalizowana została masa własna oraz zaimplementowano najnowsze technologie wspomagania prowadzenia. W Berlingo teraz można liczyć na kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W wyposażeniu ponadto pojawia się łączność Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona.
Światowa premiera nowego Citroena Berlingo odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży pojazd trafi w drugiej połowie 2018 r.