Citroen C4 Cactus Airflow 2L posiada ten sam układ napędowy jak wspomniany wcześniej Peugeot 208 HYbrid Air 2L. Dzięki zastosowaniu stopów aluminium i włókna węglowego w elementach nadwozia, masę własną hybrydowego Cactusa udało się zbić o 100 kg.
Airflow 2L dodatkowo posiada pakiet aerodynamiczny w skład którego wchodzą specjalne klapy zamykające wloty powietrza w przednim zderzaku czy w obręczach kół. Na słupkach C zainstalowano specjalne urządzenia pomagające powietrzu lepiej opływać samochód. Zrezygnowano też z lusterek zewnętrznych zastąpionych przez kamery. Dzięki tym zabiegom Citroen C4 Cactus Airflow 2L ma o 20% lepsze warunki aerodynamiczne niż standardowy Citroen C4 Cactus.
Zobacz też: Citroen C4 Cactus - szybki TEST zapoznawczy: bo fantazja nie zna granic
Pod maską Citroena C4 Cactus Airflow 2L pracuje 3-cylindrowa jednostka 1.2 VTi o mocy 82 KM. Współpracuje on pompą pneumatyczną, która obsługując zbiorniki sprężonego powietrza może pomóc a wręcz całkowicie wyręczyć jednostkę napędową z pracy. Producent zapewnia, że dzięki tym zastosowaniom technologicznym, średnie zużycie paliwa osiągnie poziom 2 l/100 km.
Citroen C4 Cactus Airflow 2L pojawi się podczas zbliżających się targów samochodowych w Paryżu.