Citroen C4 1.6 VTi Seduction, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dynamic i Opel Astra IV 1.4 Turbo Enjoy. Te trzy popularne na rynku kompakty, z doładowanymi silnikami benzynowymi o mocy 120KM, porównał tygodnik “Motor”. Najtańszym z testowych aut był Fiat Bravo, który w ww. wersji kosztuje 61 590 zł. Citroen C4 1.6 VTi kosztuje 65 500 zł, zaś najdroższym z porównywanych kompaktów okazał się Ople Astra 1.4 Turbo, który kosztował 71 250 zł
Przeczytaj koniecznie: Rodzinne kombi od 10 tys. zł. Citroen C5, Renault Laguna, Ford Mondeo, Nissan Primera
Nowy Citroen C4 przegrał z konkurentami w kategorii pojemność wnętrza. – Co zaskakujące, nowe C4 zapewnia podróżnym nawet nieco mniej miejsca niż jego poprzednik – czytamy w tygodniku. Nowy C4 przegrywa pod tym względem także z Fiatem Bravo i Oplem Astrą. Francuskie auto ma za to największy z porównywanej trojki bagażnik, o pojemności 408 litrów (Fiat Bravo - 400 l, Opel Astra 370 l). Ciekawym rozwiązaniem we wnętrzu C4, jest według „Motoru” przycisk na kierownicy, którym możemy wyłączyć wszystkie wskaźniki poza prędkościomierzem, tak jak np. w Saabach. Dzięki temu rozwiązaniu wzrok kierowcy mniej męczy się nocą.
Patrz także: Koreańskie „maluchy”. Kia Picanto i Hyundai i10. Porównanie
Citroen C4, według testerów „Motoru”, upodobnił się zachowaniem na drodze do aut niemieckich, a jednocześnie pozostał komfortowym autem, jak na francuski samochód przystało. Porównanie „Motoru” wygrał Citroen C4, ponieważ według testujących, oferuje dobry stosunek ceny do wyposażenia. Fiat uzyskał drugą lokatę, podobnie jak Opel. Włoskie auto przegrało z Citroenem z uwagi na gorsze wyposażenie i poziom wykończenia. Z kolei Ople Astra okazał się najdroższym autem z porównywanych, a w opinii testerów nie jest wcale lepszy od Fiata Bravo.