Śladami Peugeota druga marka należąca do francuskiego koncernu PSA wprowadza na polski rynek SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Citroen Aircross C5 już w wersji benzynowej cieszył się ogromnym zainteresowaniem, jednak wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej, ponieważ cena niskoemisyjnego wariantu jest całkiem niezła.
Pod maską pracuje benzynowa jednostka PureTech o pojemności 1.6-litra, którą dodatkowo wspiera elektryczny motor z baterią litowo-jonową o pojemności 13,2 kWh. Dla większości tego typu konstrukcji w pełni naładowane akumulatory pozwalają na pokonanie do 50 kilometrów na samym prądzie, co w zupełności wystarczy na poruszanie się po mieście bez konieczności zajeżdżania na stacje benzynowe.
Łączna moc układu napędowego to 225 KM i 360 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z automatyczną, 8-stopniową skrzynią EAT pozwoli na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna dla całego układu wynosi 225 km/h, jednak w trybie zeroemisyjnym auto może poruszać się z prędkością nawet 135 km/h. Według założeń producenta średnie spalanie oscyluje w granicach 1,5 l/ 100 km.
Wersje wyposażenia
Za tzw. "golasa" w domyślnej wersji wyposażenia Feel będziemy musieli zapłacić co najmniej 145 200 zł. W tej cenie otrzymamy 18-calowe felgi, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z kamerą cofania oraz tempomat. Niestety, producent za blisko 150 tys. złotych nie dorzuca do wyposażenia reflektorów w technologii Full LED. Aby nawet po zmroku cieszyć się świetną widocznością, trzeba zdecydować się na jeden z droższych wariantów — Shine (od 156 500 zł) albo Shine Pack (od 161 300 zł). W najdroższej alternatywnie na całe szczęście nie brakuje już niczego.
Zobacz: TEST, OPINIA - Citroen C3 1.2 PureTech 110 EAT6 Shine: miejska awangarda
Między innymi na wyposażeniu znajdą się podgrzewane fotele przedniego rzędu, elektrycznie sterowany w 8 kierunkach fotel kierowcy, bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfona czy aluminiowego podnóżka dla kierowcy. Nie zabraknie też w pełni LED-owych przednich reflektorów, kierunkowskazów oraz świateł tylnych, 19-calowych felg i elektrycznie sterowanej klapy bagażnika ze sterowaniem bezdotykowym.
Citroen C5 Aircross - polski cennik
Wersja wyposażenia | Cena |
---|---|
Feel | 145 200 zł |
Feel Pack | 146 700 zł |
Shine | 156 500 zł |
Shine Pack | 161 300 zł |
Citroen czy Peugeot?
Czy nowy hybrydowy SUV na rynku przyjmie się równie dobrze, jak jego standardowa odmiana? Ciężko powiedzieć, jednak jeśli spojrzeć na cenę Peugeota 3008 PHEV, który korzysta z tych samych rozwiązań co Citroen, oferta marki z dwoma trójkątami jest znacznie lepsza. Domyślnie Peugeot 3008 z napędem hybrydowym jest dostępny w polskich salonach od 166 500 zł, wówczas gdy za 161 300 zł możemy otrzymać Citroena C5 Aircross już w najwyższej wersji wyposażenia.